Saab 9-3 Sport-Hatch Concept

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1123/9-3-sport-hatch-01.jpg',600,418) ) |
| --- | W rok po projekcie studyjnym 9-3x, Saab przygotował nowy: 9-3 Sport-Hatch Concept. Jest tym ciekawszy, że jego wizerunek i deklarowane parametry dają nadzieję, że projekt w zbliżonej formie trafi do produkcji.

Podczas jesiennych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie Saab pokaże model studyjny, który należałoby określić jako pojazd sportowo – rekreacyjny. Jego wymiary i parametry lokują go gdzieś w okolicy Toyoty Rav4, Hondy CR-V, Land Rovera Freelandera. Choć prawie każdy z producentów przysięga, że jego auto jest prekursorem całkiem nowej klasy dla której sam wymyśla nową nazwę, w istocie auta te są do siebie bardzo podobne. Mają wygląd dający pozór samochodu terenowego i osiągi pozwalające dynamicznie ruszyć spod kawiarni na deptaku. Ich funkcjonalność i warunki jezdne nadają się idealnie do weekendowych wycieczek za miasto.

Czy 9-3 Sport-Hatch Concept wykracza poza ramy nakreślone powyżej? Może i tak. A to za sprawą parametrów silnika zapewniających więcej, niż tylko ostre ruszanie spod świateł. Auto studyjne prezentowane we Frankfurcie będzie wyposażone w dwulitrowy, turbodoładowany benzynowy silnik o mocy maksymalnej 250 KM. Prawdopodobnie, o ile auto miałoby trafić do produkcji i być sprzedawane w Europie, gama silników powiększyła by się o jednostkę wysokoprężną, bez której trudno już na starym kontynencie wyobrazić sprzedaż jakiegokolwiek modelu.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1108/x3-03.jpg',598,422) ) |
| --- | Saab 9-3 Sport-Hatch Concept jest nazywany przez producenta jako zapowiedź największej ofensywy produktowej w historii marki Saab. Prócz dwóch wersji nadwoziowych modelu 9-3 Sportsedan, Saab wspólnie z Subaru przygotowuje mniejszy model 9-2, który sprzedawany będzie niestety wyłącznie w Ameryce Północnej.
Jakkolwiek wysiłki projektantów Saaba budzą uznanie, trudno chyba uznać 9-3 Sport-Hatch Concept za pojazd innowacyjny i wyjątkowy. Pamiętać trzeba, że podczas tych samych targów BMW zaprezentuje zbliżony w formie, produkcyjny model X3. Jakkolwiek na porównania jeszcze za wcześnie, uznać trzeba, że BWM pierwsze wprowadza auto do produkcji, a sukces rynkowy większego modelu X5 ułatwia debiut X3. Czyżby Saabowi nie dane było dogonić BMW?

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła