Trwa ładowanie...
d3xvvwh

S17

Najnowsze informacje
Wikimedia Commons CC BY-SA 3.0
Źródło: Wikimedia Commons CC BY-SA 3.0

S17 to droga ekspresowa w budowie, która ma poprawić transport pomiędzy Polską i Ukrainą, a także między województwem mazowieckim i lubelskim.

S17 – opis trasy

Droga ekspresowa S17 będzie bardzo istotnym łącznikiem Warszawy oraz Lublina, jednak jej bieg będzie znacznie dłuższy, gdyż obejmie również miejscowość Hrebenne, w której znajduje się polsko-ukraińskie przejście graniczne.

Trasa S17 ma szczególne znaczenie dla województwa lubelskiego, i to nie tylko ze względu na fakt, że zapewni jego mieszkańcom lepsze połączenie ze stolicą Polski. Równie istotne jest to, że na odcinku od Kurowa do Piask droga S17 będzie pokrywać się z przebiegiem trasy szybkiego ruchu S12. W ten sposób powstanie główna oś transportu na Lubelszczyźnie. Natomiast inny odcinek drogi S17, od "ekspresówki" S8 po autostradę A2, utworzy wschodnią obwodnicę Warszawy.

Droga ekspresowa S17 będzie bardzo istotnym łącznikiem Warszawy oraz Lublina Wikimedia Commons CC BY 3.0
Droga ekspresowa S17 będzie bardzo istotnym łącznikiem Warszawy oraz LublinaŹródło: Wikimedia Commons CC BY 3.0, fot: Sliwers/rzyjontko

Ponadto trasa S17 wejdzie w skład drogi europejskiej E372, która połączy Polskę południowo-wschodnią z zachodnią częścią Ukrainy i poprowadzi do Lwowa.

Długość drogi S17 po zakończeniu jej budowy ma wynosić około 310 km.

S17 – kiedy będzie gotowa?

We wrześniu 2017 r. zielone światło na rozpoczęcie prac przy budowie S17 na odcinku Piaski - Hrebenne dało Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Problem w tym, że jest to długi, 113-kilometrowy fragment S17, którego otwarcie jest zaplanowane dopiero na 2024 r. Prawdopodobnie będzie to ostatnia część drogi S17, która zostanie oddana do użytku.

Z kolei do połowy 2021 r. ma powstać długo wyczekiwana obwodnica Tomaszowa Lubelskiego, która również współtworzy trasę S17.

Zdecydowanie wcześniej, bo już w 2019 r. kierowcy powinni korzystać z fragmentu drogi ekspresowej S17 ciągnącego się od Kurowa po Kołbiel, nie licząc jednak obwodnicy Garwolina, która jest dostępna dla wszystkich pojazdów od 2007 r.

Zresztą niespełna 13-kilometrowa obwodnica Garwolina to póki co jedyna ukończona inwestycja związana z budową drogi ekspresowej S17 na Mazowszu. Tymczasem na Lubelszczyźnie gotowymi odcinkami S17 są (stan na październik 2017 r.):

  • Kurów-Zachód - Jastków (ukończony w 2013 r., 24 km długości);
  • Jastków - Lublin Sławinek (ukończony w 2014 r., 7,7 km długości);
  • Lublin Sławinek - Lublin Rudnik (tzw. północna obwodnica Lublina; ukończona w 2014 r., 10 km długości);
  • Lublin Rudnik - Lublin Felin (tzw. wschodnia obwodnica Lublina; ukończona w 2014 r., 12,8 km długości);
  • Lublin Felin - Piaski (ukończony w 2013 r., 13 km długości);
  • obwodnica Piask (ukończona w 2004 r., 4,2 km długości).

Uwzględniając zarówno obszar województwa lubelskiego, jak i mazowieckiego, kierowcy korzystają już z ponad 88 km drogi ekspresowej S17 (stan na październik 2017 r.).

S17 - ceny

Jako że S17 to droga ekspresowa, podróż nią nic nie kosztuje kierowców samochodów osobowych, których masa całkowita nie jest większa niż 3,5 tony. Co innego z prowadzącymi pojazdy cięższe niż 3,5 tony oraz wszystkie autobusy (niezależnie od ich masy całkowitej), którzy są zobowiązani opłacić swój przejazd na następujących fragmentach trasy S17 (stan na październik 2017 r.):

  • Michałówka (od skrzyżowania z powiatową trasą nr 1319W) - Garwolin Północ;
  • Garwolin Północ - Garwolin Zachód;
  • Garwolin Zachód - Garwolin Południe.

Cena za przejazd drogą S17 zależy nie tylko od masy całkowitej pojazdu, ale również od tego, jakie spełnia on normy emisji spalin. Im nowszym normom emisji spalin podporządkowany jest dany pojazd, tym jego kierowca mniej zapłaci za podróż S17. Biorąc pod uwagę te dwa kryteria stawki wyglądają następująco:

  • od 0,2 do 0,4 zł dla pojazdów o masie całkowitej 3,5-12 ton oraz autobusów bez względu na ich masę;
  • od 0,27 do 0,53 zł dla pojazdów o masie całkowitej przekraczającej 12 ton.

Opłat za jazdę trasą S17 można dokonywać tylko elektronicznie. To wygodna metoda, jednak wymaga ona zakupu specjalnego urządzenia viaAUTO, które wysyła informację o pojeździe do najbliższej bramki, a ta wylicza należną kwotę za korzystanie z danego odcinka drogi S17.

d3xvvwh

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3xvvwh
d3xvvwh
d3xvvwh
Więcej tematów
d3xvvwh

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj