Royal Enfield ma szykować Himalayana 450 Rally. Będzie bardziej offroadowy
Wygląda na to, że Royal Enfield planuje mocno rozbudować ofertę modelu Himalayan. Właśnie przyłapano prototyp nowego modelu, który ma być bardziej offroadowy, a do tego mieć nowy, chłodzony cieczą silnik.
Royal Enfield Himalayan niedawno doczekał się bardziej szosowej wersji Scram 411, ale wszystko wskazuje, że indyjska marka o brytyjskich korzeniach szykuje jeszcze większą nowość. Ma być to jeszcze bardziej offroadowa wersja Himalayana, ale też napędzana nowym silnikiem.
Już dziś Himalayan jest najbardziej nietypowym modelem w ofercie, ale nowy model będzie szedł jeszcze dalej. Już sama nazwą, jaką wg plotek ma nosić, zdradza, że za napęd ma posłużyć nowy, nieco większy silnik. Miejsce jednostki o pojemności 411 cm3 ma zająć również jednocylindrowy silnik, ale wielkości 452 cm3. Najważniejszą nowością będzie jednak to, że będzie to pierwszy motor Royala Enfielda chłodzony cieczą, a nie powietrzem.
I faktycznie, choć testowy prototyp jest mocno zamaskowany, to wyraźnie widać zamontowaną z przodu chłodnicę. Nowy silnik oznacza spory wzrost mocy. Dotychczas montowana jednostka oferuje 24,3 KM, natomiast Himalayan 450 Rally ma mieć moc 39,4 KM.
Plotki mówią też o wielu innych nowościach – widelcu Showa, 6-biegowej skrzyni, kolorowym wyświetlaczu, wyborze trybów jazdy, kilku stopniach czułości kontroli trakcji i wyłączany ABS. Jak widać, ma to zatem być dużo bardziej zaawansowany, a przez to i na pewno droższy motocykl. To daje powody do tego, aby założyć, że Himalayan 450 Rally będzie oferowany równolegle do odmian 411, a nie zamiast nich.
Warto też pamiętać o plotkach o dwucylindrowym Himalayanie 650. To by oznaczało, że Royal Enfield ze swojego modelu adventure planuje zrobić całą linię modelową.