Trwa ładowanie...

Debiutuje Royal Enfield Scram 411. To bardziej drogowa odmiana Himalayana

W gamie Royala Enfielda Himalayan jest najbardziej nietypowym modelem. Ta lekka, niezbyt mocna, ale zaskakująco sprawna w terenie maszyna turystyczna wywołuje uśmiech u każdego. Teraz przygotowano model Scram 411, czyli odmianę stworzoną w duchu scramblerów.

Royal Enfield Scram 411Royal Enfield Scram 411Źródło: Royal Enfield
d28szw9
d28szw9

Już nazwa nowego modelu sugeruje, że ma to być scrambler, jednak rzut oka na motocykl wystarczy, aby pojawiła się wątpliwość. Wszystko dlatego, że Royal Enfield Scram 411 to tak naprawdę nieco zmieniony Himalayan, który nie wygląda jak inne scramblery na rynku, za to jeśli chodzi o samą ideę, to w stu procentach pasuje do tej grupy.

W końcu scramblery, choć dziś raczej traktowane, jako coś modnego, były bardziej offroadowymi modelami. W właśnie taki jest Scram 411. W porównaniu do Himalyana wygląda mniej bojowo – nie ma takiego orurowania, jest bardzo dobrze wyglądająca obudowa przedniego światła, wygodniejsze, ale mniej dostosowane do jazdy w terenie siedzisko i ogólnie całość robi wrażenie bardziej "cywilizowanego". W skrócie – Scram to bardziej drogowa wersja Himalyana.

Royal Enfield Scram 411 Royal Enfield
Royal Enfield Scram 411Źródło: Royal Enfield

Z drugiej strony, mimo sporej liczby widocznych różnic, Royal Enfield Scram 411 to po prostu odmiana Himalayana. Nowy model standardowo wyposażony jest w nawigację Tripper, ale ma też inny, nowocześniej wyglądający prędkościomierz z wyświetlaczem LCD na środku.

d28szw9

Royal Enfield Scram 411 ma 17-calowe koło z tyłu i 19-calowe z przodu w miejsce 21-calowego w Himalayanie. Dało to różnicę w postaci zmniejszonego prześwitu. Zamiast 220 mm jest to 200 mm. Mniejszy jest też skok zawieszenia z przodu – 190 mm zamiast 200 mm, a z tyłu pozostał on niezmieniony i wynosi 180 mm. W efekcie, mimo zastosowania nowego siedzenia, jest ono minimalnie niżej – na wysokości 795 mm zamiast 800 mm.

Royal Enfield Scram 411 Royal Enfield
Royal Enfield Scram 411Źródło: Royal Enfield

Napęd pozostał bez zmian, a to oznacza jednocylindrowy silnik o pojemności 411 cm3. Jego maksymalna moc to 24,3 KM, a maksymalny moment obrotowy 32 Nm. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni.

Tradycyjnie dla Royala Enfielda, Scram 411 oferowany jest w sporej liczbie wersji kolorystycznych – klienci mogą wybierać spośród siedmiu różnych malowań. Model ten w Indiach jest nieco tańszy niż Himalayan i tego samego można spodziewać się u nas.

Royal Enfield Scram 411 Royal Enfield
Royal Enfield Scram 411Źródło: Royal Enfield
Royal Enfield Scram 411 Royal Enfield
Royal Enfield Scram 411Źródło: Royal Enfield
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj