Renault prezentuje nową generację modelu Trafic
Wprowadzone na rynek w 1980 roku, jako następca nie mniej modelu Estafette, Renault Trafic zostało sprzedane do dziś w ponad 1,6 mln egzemplarzy na całym świecie. W 2014 roku historia Renault Trafic znajdzie swój ciąg dalszy wraz z całkowitym odnowieniem tego modelu i jego wprowadzeniem na rynki około pięćdziesięciu krajów.
Nowe Renault Trafic prezentuje całkowicie zmienioną stylistykę zewnętrzną. Z przodu samochodu znajdziemy większe i umieszczone bardziej pionowo logo, charakterystyczne dla nowej stylistyki marki Renault. Nowy Trafic otrzymał smukłe i wyrazistymi reflektorami nadające bardziej dynamiczny wygląd. Bardziej pochylona przednia szyba wyraźnie odcina się od krawędzi maski. Obszerny, mocno zarysowany wlot powietrza i dzieląca górny i dolny grill listwa w kolorze nadwozia odciążają optycznie przód nadwozia. Renault zapewnia, że zachowano solidność i praktyczność, zwłaszcza dzięki obszernemu i skutecznie chroniącemu pojazd przedniemu zderzakowi.
Nowe Renault Trafic jest narzędziem stworzonym na miarę dzięki niezwykle rozbudowanej gamie tego modelu: 270 wersji, 2 wysokości, 2 długości, furgon, przedłużona kabina, platforma z kabiną oraz wersja do przewozu osób, nie zapominając o pojazdach zmodyfikowanych przez współpracujących i autoryzowanych przez Renault Tech wykonawców zabudów.
Nowe Renault Trafic otrzymało turbodoładowane silniki poddane downsizingowi. Zostały one stworzone na bazie opracowanej przez Renault jednostki 1.6 dCi najnowszej generacji (R9M) i zawierają szereg innowacyjnych rozwiązań, pozwalających obniżyć zużycie paliwa. Oferta ta obejmuje dwa warianty: z pojedynczym układem doładowania o zmiennej geometrii, pozwalająca obniżyć spalanie o ponad 1 l/100 km oraz Twin-Turbo, umożliwiająca zejście poniżej 6 l/100 km.