Renault chce elektryfikować Chińczyków

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Renault zamierza wprowadzić na chiński rynek samochód elektryczny w cenie poniżej 8 tys. dolarów (7 200 euro). Auto miałoby powstawać w tamtejszej fabryce w Wuhan, należącej do spółki joint venture aliansu Nissan-Renault i Dongfeng.

Carlos Ghosn, prezes francusko-japońskiego konsorcjum, potwierdził, że prowadzone są już zaawansowane prace nad tego typu pojazdem, który byłby prekursorem "budżetowej" klasy w kategorii "elektryków". Obecnie ceny EV (electric vehicle) bliższe są kwocie co najmniej 30 tys. USD.

- Od ponad roku jesteśmy w trakcie prac nad samochodem elektrycznym low-cost dla klientów w Chinach i mówię o cenie w granicach 7-8 tys. dolarów, ale wspomaganej chińską pomocą publiczną. To jednak nie wszystko, co chcemy osiągnąć. Mamy plan, by zaproponować pojazd elektryczny w takiej cenie bez zewnętrznych dotacji - mówił ostatnio na konferencji w Paryżu Ghosn. - Jeśli uda nam się osiągnąć tego typu przełom, dojdzie do zmiany reguł gry - dodał.

Renault od dłuższego czasu szuka miejsca dla tanich aut na rynkach o dużym potencjale. Przykładem może być model Kwid, małolitrażowy, benzynowy samochód, który za cenę 3850 dolarów sprzedawany jest w Indiach. Odpowiedzialny za ten projekt od strony technicznej Gérard Detourbet obecnie pracuje w Wuhan, gdzie pełni rolę głównego inżyniera w projekcie kooperacji z firmą Dongfeng.

Na początku roku Ghosn w jednym z wywiadów wspominał, jak istotną kwestią będzie znalezienie się na chińskim rynku z powszechnie dostępnym autem EV, które odegra znacznie większą rolę niż tak popularne tam luksusowe limuzyny.

- Elektryczne auta o wysokich osiągach i bogatym wyposażeniu nie sprzedają się jednak najlepiej - zauważał Ghosn. - To, co cieszy się zainteresowaniem, to samochody w podstawowych specyfikacjach i o cenach przystępnych dla większej grupy odbiorców. Będziemy naturalnie mieli w swojej ofercie i takie pojazdy, ale dużą wagę przykładamy do naszej współpracy z Dongfeng i projektu budowy atrakcyjnego cenowo EV.

Według nieoficjalnych informacji, planowany model na rynek chiński może być hybrydą plug-in, bazującą konstrukcyjnie na Renault Clio i wyposażoną w *akumulatory *LG Chem.

źródło: Reuters/moto.wp.pl/Borys Czyżewski

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy