Trwa ładowanie...

Renault chce elektryfikować Chińczyków

Renault chce elektryfikować ChińczykówŹródło: zdjęcie producenta
d1u6y09
d1u6y09

Renault zamierza wprowadzić na chiński rynek samochód elektryczny w cenie poniżej 8 tys. dolarów (7 200 euro). Auto miałoby powstawać w tamtejszej fabryce w Wuhan, należącej do spółki joint venture aliansu Nissan-Renault i Dongfeng.

Carlos Ghosn, prezes francusko-japońskiego konsorcjum, potwierdził, że prowadzone są już zaawansowane prace nad tego typu pojazdem, który byłby prekursorem "budżetowej" klasy w kategorii "elektryków". Obecnie ceny EV (electric vehicle) bliższe są kwocie co najmniej 30 tys. USD.

- Od ponad roku jesteśmy w trakcie prac nad samochodem elektrycznym low-cost dla klientów w Chinach i mówię o cenie w granicach 7-8 tys. dolarów, ale wspomaganej chińską pomocą publiczną. To jednak nie wszystko, co chcemy osiągnąć. Mamy plan, by zaproponować pojazd elektryczny w takiej cenie bez zewnętrznych dotacji - mówił ostatnio na konferencji w Paryżu Ghosn. - Jeśli uda nam się osiągnąć tego typu przełom, dojdzie do zmiany reguł gry - dodał.

Renault od dłuższego czasu szuka miejsca dla tanich aut na rynkach o dużym potencjale. Przykładem może być model Kwid, małolitrażowy, benzynowy samochód, który za cenę 3850 dolarów sprzedawany jest w Indiach. Odpowiedzialny za ten projekt od strony technicznej Gérard Detourbet obecnie pracuje w Wuhan, gdzie pełni rolę głównego inżyniera w projekcie kooperacji z firmą Dongfeng.

d1u6y09

Na początku roku Ghosn w jednym z wywiadów wspominał, jak istotną kwestią będzie znalezienie się na chińskim rynku z powszechnie dostępnym autem EV, które odegra znacznie większą rolę niż tak popularne tam luksusowe limuzyny.

- Elektryczne auta o wysokich osiągach i bogatym wyposażeniu nie sprzedają się jednak najlepiej - zauważał Ghosn. - To, co cieszy się zainteresowaniem, to samochody w podstawowych specyfikacjach i o cenach przystępnych dla większej grupy odbiorców. Będziemy naturalnie mieli w swojej ofercie i takie pojazdy, ale dużą wagę przykładamy do naszej współpracy z Dongfeng i projektu budowy atrakcyjnego cenowo EV.

Według nieoficjalnych informacji, planowany model na rynek chiński może być hybrydą plug-in, bazującą konstrukcyjnie na Renault Clio i wyposażoną w *akumulatory *LG Chem.

źródło: Reuters/moto.wp.pl/Borys Czyżewski

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj