Przyszłość motocykli jest elektryczna. Tak uważają w Indiach i inwestują

Ultraviolette to nowa firma, która jeszcze przed wyprodukowaniem swojego pierwszego motocykla zebrała ponad 50 tys. zamówień. Nic dziwnego, że nie brakuje inwestorów, którzy chcą zarobić na tym projekcie. Jednym z nich jest TVS Motor Comapny.

Ultraviolette F77Ultraviolette F77
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ultraviolette
Szymon Jasina

Ultraviolette lada chwila zacznie produkować elektryczne motocykle w Bengaluru, jednak wywołały one już sporo zamieszania od premiery prototypu w 2019 r. Futurystyczny wygląd i nowoczesne rozwiązania, a przy tym osiągi lubianej w Indiach klasy 300 cm3 spowodowały, że zainteresowanie modelem F77 jest ogromne. Firma zebrała już 50 tys. zamówień na tę maszynę, a samym producentem zaczęli interesować się duzi gracze.

TVS Motor Company to trzecia największa motocyklowa firma w Indiach. Produkuje nie tylko dla siebie, ale wytwarza również BMW G 310 RG 310 GS. Jest też nowym właścicielem Nortona. Już przeszło rok temu TVS zainwestował w Ultraviolette, ale teraz, gdy nowa firma szykuje się do rozpoczęcia produkcji, postanowiono wyłożyć kolejne pieniądze. Co więcej, w motocyklowy startup inwestycję poczynił też technologiczny gigant Zoho.

Jak widać, indyjskie firmy czują spory potencjał w elektrycznych motocyklach. Tak jak w Chinach sporo inwestuje się w samochody na prąd, tak nie powinno dziwić, że w Indiach (które całe jeżdżą na jednośladach) są to motocykle. Tym bardziej, że Ultraviolette F77 wydaje się być idealnie skrojony na ten rynek – z jednej strony jest to maszyna najpopularniejszej tam klasy, a z drugiej strony widocznie nowoczesna, co zachęca klientów, których stać na elektryczny jednoślad.

Ultraviolette F77 napędzane jest silnikiem o mocy 34 KM i momencie obrotowym 90 Nm. Motocykl ten przyspiesza do 60 km/h w 2,9 s, a 100 km/h osiąga po 7,5 s. Do tego prędkość maksymalna wynosi niezłe 147 km/h.

Tym co wyróżnia Ultraviolette F77 są akumulatory. Mają one pozwalać na przejechanie 130-150 km na jednym ładowaniu. Jednak ważniejsze jest to, jak to ładowanie się odbywa. Przy wykorzystaniu szybkiego ładowania do 80 proc. energię można uzupełnić w niecałe 50 minut. Jeszcze ciekawsze jest to, że motocykl wyposażony jest w 3 niezależne wyjmowane akumulatory, więc można je zanieść do domu i podłączyć np. na noc do specjalnej ładowarki.

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne