Przyłapano prototyp motocykla KTM RC 890. Niestety, tylko na tor wyścigowy

KTM już od kilku lat w swojej ofercie motocykli sportowych ma tylko mały model RC 390. Austriacka marka, choć mocno zaangażowana w wyścigi, nie oferuje drogowych maszyn z rozbudowanymi owiewkami. Czy za sprawą modelu RC 890 ma szansę się to zmienić?

KTM RC 390KTM RC 390 to na razie jedyny sportowy model w ofercie marki.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | KTM
Szymon Jasina

W internecie pojawiło się zdjęcie, które najprawdopodobniej przedstawia prototyp motocykla KTM RC 890. Od razu wywołało to falę domysłów i nadziei fanów marki na rozszerzenie gamy modeli sportowych. Jeszcze do połowy poprzedniej dekady KTM miał w swojej ofercie ciekawie wyglądający motocykl sportowy z najwyżej półki, czyli napędzany silnikiem o pojemności 1195 cm3 i mocy 175 KM model RC8. Jednak szef KTM-a, Stefan Perier zakończył produkcję tego motocykla, twierdząc, że takie szybkie sportowe maszyny to za dużo na publiczne drogi.

Deklaracja ta brzmi zaskakująco, gdy popatrzy się na ofertę austriackiej marki. KTM 1290 Super Duke R to motocykl o mocy 180 KM, który co prawda nie ma owiewek, ale na pewno nie należy do powolnych maszyn. Natomiast w przypadku sportowo wyglądających motocykli jest jedynie RC 390 o mocy 44 KM. W ofercie marki brakuje nawet sportowca ze średniej półki. Takiego, jakim mógłby być właśnie KTM RC 890 o mocy 115 KM.

Niestety, zdjęcie szpiegowskie pokazuje prototyp typowo wyścigowy. Nie ma on świateł, a wlew paliwa znajduje się z tyłu siedziska. Oczywiście nie oznacza to, że na tej bazie nie może powstać model drogowy, a KTM nie przygotowuje na raz motocykla wyczynowego i do normalnej sprzedaży. Jednak na razie nie należy za mocno rozbudzać w sobie nadziei. Z drugiej strony ubranie Duke’ów w owiewki i inne zestrojenie zawieszenia oraz ewentualnie silnika nie wydaje się karkołomnym zadaniem.

Jedno jest pewne. To nietypowa sytuacja, że marka startująca w najwyższej serii MotoGP nie ma w swojej ofercie mocnych motocykli sportowych. Osoby, które by chciały jeździć drogowym odpowiednikiem modelu KTM R16, co najwyżej muszą zadowolić się mocnym nakedem. Faktycznie KTM nie ma tak wyrobionej pozycji w klasie motocykli sportowych jak marki japońskie czy Ducati, ale biorąc udział w kilku seriach wyścigowych, austriacki producent na pewno kojarzy się też z torowym sportem.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury