Przyłapano prototyp motocykla KTM RC 890. Niestety, tylko na tor wyścigowy

KTM już od kilku lat w swojej ofercie motocykli sportowych ma tylko mały model RC 390. Austriacka marka, choć mocno zaangażowana w wyścigi, nie oferuje drogowych maszyn z rozbudowanymi owiewkami. Czy za sprawą modelu RC 890 ma szansę się to zmienić?

KTM RC 390KTM RC 390 to na razie jedyny sportowy model w ofercie marki.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | KTM
Szymon Jasina

W internecie pojawiło się zdjęcie, które najprawdopodobniej przedstawia prototyp motocykla KTM RC 890. Od razu wywołało to falę domysłów i nadziei fanów marki na rozszerzenie gamy modeli sportowych. Jeszcze do połowy poprzedniej dekady KTM miał w swojej ofercie ciekawie wyglądający motocykl sportowy z najwyżej półki, czyli napędzany silnikiem o pojemności 1195 cm3 i mocy 175 KM model RC8. Jednak szef KTM-a, Stefan Perier zakończył produkcję tego motocykla, twierdząc, że takie szybkie sportowe maszyny to za dużo na publiczne drogi.

Deklaracja ta brzmi zaskakująco, gdy popatrzy się na ofertę austriackiej marki. KTM 1290 Super Duke R to motocykl o mocy 180 KM, który co prawda nie ma owiewek, ale na pewno nie należy do powolnych maszyn. Natomiast w przypadku sportowo wyglądających motocykli jest jedynie RC 390 o mocy 44 KM. W ofercie marki brakuje nawet sportowca ze średniej półki. Takiego, jakim mógłby być właśnie KTM RC 890 o mocy 115 KM.

Niestety, zdjęcie szpiegowskie pokazuje prototyp typowo wyścigowy. Nie ma on świateł, a wlew paliwa znajduje się z tyłu siedziska. Oczywiście nie oznacza to, że na tej bazie nie może powstać model drogowy, a KTM nie przygotowuje na raz motocykla wyczynowego i do normalnej sprzedaży. Jednak na razie nie należy za mocno rozbudzać w sobie nadziei. Z drugiej strony ubranie Duke’ów w owiewki i inne zestrojenie zawieszenia oraz ewentualnie silnika nie wydaje się karkołomnym zadaniem.

Jedno jest pewne. To nietypowa sytuacja, że marka startująca w najwyższej serii MotoGP nie ma w swojej ofercie mocnych motocykli sportowych. Osoby, które by chciały jeździć drogowym odpowiednikiem modelu KTM R16, co najwyżej muszą zadowolić się mocnym nakedem. Faktycznie KTM nie ma tak wyrobionej pozycji w klasie motocykli sportowych jak marki japońskie czy Ducati, ale biorąc udział w kilku seriach wyścigowych, austriacki producent na pewno kojarzy się też z torowym sportem.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀