WAŻNE
TERAZ

Rosja zamyka polski konsulat

Przydatny pomysł. Włosi opatentowali reflektory radarowe dla jednośladów

"Motocykle są wszędzie" – to hasło, które ma przypominać, że motocykle są mniejsze niż samochody i czasem trudno je zauważyć. Dotyczy to zarówno ludzi, jak i np. radarów monitorujących martwe pole. Piaggio ma pomysł, jak rozwiązać ten problem.

Piaggio Beverly 400 SPiaggio Beverly 400 S
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Piaggio
Szymon Jasina

Od lat systemy monitorowania martwego pola czy inne oparte na radarach urządzenia poprawiające bezpieczeństwo (czy wygodę, jak aktywny tempomat) są popularne w samochodach. Powoli technologia ta wchodzi też do jednośladów. Jednak tu pojawia się problem. Skutery i motocykle są mniejsze, a przede wszystkim węższe od samochodów, więc może się zdarzyć, że samochodowy radar "przeoczy" taki pojazd.

Właśnie temu ma przeciwdziałać rozwiązanie, które Piaggio opatentowało we Włoszech i w USA. Jest to aktywny reflektor radarowy. I właśnie słowo "aktywny" jest tu kluczowe. Jednoślad ma sam wysyłać sygnał do samochodowego radaru, aby ten na pewno zarejestrował znajdujący się niedaleko pojazd. Takie rozwiązanie daje też dodatkowe możliwości, bo w ten sposób mogą być przekazywane dane np. o tym, że motocykl jest przechylony, a zatem skręca.

Aktywne reflektory rozwiązałyby zatem też problem związany z tym, że jednoślady nie zawsze znajdują się w ten samej części pasa ruchu, a także to, że sposób ich jazdy jest po prostu inny niż samochodów.

Patent Piaggio daje możliwość zamontowania urządzeń z przodu, z tyłu i po bokach. Oczywiście jest to rozwiązanie idealne, ale może być też ograniczone np. tylko do przodu, co zapewniać będzie poprawę działania monitorowania martwego pola w samochodach.

Na razie nie wiadomo, kiedy reflektory radarowe Piaggio trafią do sprzedawanych przez włoską firmę jednośladów. Oczywiście, choć szkice patentowe przedstawiają skuter, to należy pamiętać, że oprócz marki Piaggio w koncernie tym znajdują się też ApriliaMoto Guzzi, które również powinny skorzystać z nowej technologii. Co więcej, istnieje możliwość, że nie będzie ona jedynie montowana w nowych pojazdach, ale będzie można też zainstalować ją w starszych modelach.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯