Piaggio 1 debiutuje w Polsce. Podano ceny tego rewolucyjnego skutera

Piaggio 1 to elektryczny skuter, który jest ważniejszą premierą, niż może się wydawać. Wszystko dlatego, że ma on komplet rozwiązań, które mają spopularyzować jednoślady na prąd. Jeszcze w 2021 roku model ten będzie można kupić w Polsce.

Piaggio 1Piaggio 1
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Piaggio
Szymon Jasina

Piaggio 1 swoją oficjalną polską premierę 18 grudnia 2021 r. w salonie Moto Gusto w Chorzowie, ale w okolicach tej daty pojawi się tu u innych dealerów włoskiej marki. Będzie to pierwsza okazja, aby zapoznać się tym nowym elektrycznym skuterem. W ofercie Włochów jest już Vespa Elettrica, ale Piaggio 1 to zupełnie inny model – słabszy, ale dużo tańszy i z technologią ułatwiającą jego użytkowanie.

Nowy elektryczny skuter Piaggio 1 to dość bazowa maszyna (w najlżejszej wersji waży tylko 85 kg). Podkreśla to nawet jej minimalistyczny i raczej prosty wygląd. Z drugiej strony nie zabrakło świateł LED, systemu bezkluczykowego czy dwóch trybów jazdy – Eco i Sport. Piaggio 1 będzie dostępne w trzech wersjach.

Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio

Podstawowa, której nazwa to po prostu Piaggio 1, ma silnik o mocy 1,6 KM i rozpędza się maksymalnie do 45 km/h. Jej zasięg to 55 km w trybie Eco lub 48 km w trybie Sport. Odmiana Piaggio 1+ ma ten sam silnik, ale większe akumulatory, co przekłada na zasięg 100 km (Eco) lub 68 km (Sport). Obie te wersje są odpowiednikami spalinowych 50 cm3, więc można nimi jeździć z prawem jazdy dowolnej kategorii.

Piaggio 1 Active ma już 2,7 KM, co oznacza prędkość maksymalną 60 km/h. Tutaj dostępne są tylko pojemniejsze akumulatory, które w tym przypadku zapewniają 85 km zasięgu w trybie Eco lub 66 km w Sporcie. Tutaj już działają zasady jak dla modeli 125 cm3, a więc wymagana jest kategoria A1 lub B od przynajmniej 3 lat.

Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio

Najważniejszą cechą skutera Piaggio 1 jest możliwość wyjęcia akumulatora i naładowania go w domu. Wymontowanie baterii zajmuje kilka sekund, a energię uzupełnia dzięki dostarczanej z jednośladem ładowarce. Mniejszy akumulator o pojemności 1,4 kWh (wersja 1) waży 10 kg, natomiast większy (1+ i Active) ma 2,3 kWh i waży 15 kg.

Piaggio 1 to dość bazowy skuter, ale przekłada się to też na jego cenę. Najtańsza odmiana 1 to wydatek 11 900 zł, natomiast najdroższa Active kosztuje 14 900 zł. Jeszcze nie podano ceny wersji 1+. Wraz z pojawieniem się nowego skutera elektrycznego w salonach pojawi się też możliwość odbywania jazd próbnych.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇