Piaggio 1 debiutuje w Polsce. Podano ceny tego rewolucyjnego skutera

Piaggio 1 to elektryczny skuter, który jest ważniejszą premierą, niż może się wydawać. Wszystko dlatego, że ma on komplet rozwiązań, które mają spopularyzować jednoślady na prąd. Jeszcze w 2021 roku model ten będzie można kupić w Polsce.

Piaggio 1Piaggio 1
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Piaggio
Szymon Jasina

Piaggio 1 swoją oficjalną polską premierę 18 grudnia 2021 r. w salonie Moto Gusto w Chorzowie, ale w okolicach tej daty pojawi się tu u innych dealerów włoskiej marki. Będzie to pierwsza okazja, aby zapoznać się tym nowym elektrycznym skuterem. W ofercie Włochów jest już Vespa Elettrica, ale Piaggio 1 to zupełnie inny model – słabszy, ale dużo tańszy i z technologią ułatwiającą jego użytkowanie.

Nowy elektryczny skuter Piaggio 1 to dość bazowa maszyna (w najlżejszej wersji waży tylko 85 kg). Podkreśla to nawet jej minimalistyczny i raczej prosty wygląd. Z drugiej strony nie zabrakło świateł LED, systemu bezkluczykowego czy dwóch trybów jazdy – Eco i Sport. Piaggio 1 będzie dostępne w trzech wersjach.

Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio

Podstawowa, której nazwa to po prostu Piaggio 1, ma silnik o mocy 1,6 KM i rozpędza się maksymalnie do 45 km/h. Jej zasięg to 55 km w trybie Eco lub 48 km w trybie Sport. Odmiana Piaggio 1+ ma ten sam silnik, ale większe akumulatory, co przekłada na zasięg 100 km (Eco) lub 68 km (Sport). Obie te wersje są odpowiednikami spalinowych 50 cm3, więc można nimi jeździć z prawem jazdy dowolnej kategorii.

Piaggio 1 Active ma już 2,7 KM, co oznacza prędkość maksymalną 60 km/h. Tutaj dostępne są tylko pojemniejsze akumulatory, które w tym przypadku zapewniają 85 km zasięgu w trybie Eco lub 66 km w Sporcie. Tutaj już działają zasady jak dla modeli 125 cm3, a więc wymagana jest kategoria A1 lub B od przynajmniej 3 lat.

Piaggio 1
Piaggio 1 © Materiały prasowe | Piaggio

Najważniejszą cechą skutera Piaggio 1 jest możliwość wyjęcia akumulatora i naładowania go w domu. Wymontowanie baterii zajmuje kilka sekund, a energię uzupełnia dzięki dostarczanej z jednośladem ładowarce. Mniejszy akumulator o pojemności 1,4 kWh (wersja 1) waży 10 kg, natomiast większy (1+ i Active) ma 2,3 kWh i waży 15 kg.

Piaggio 1 to dość bazowy skuter, ale przekłada się to też na jego cenę. Najtańsza odmiana 1 to wydatek 11 900 zł, natomiast najdroższa Active kosztuje 14 900 zł. Jeszcze nie podano ceny wersji 1+. Wraz z pojawieniem się nowego skutera elektrycznego w salonach pojawi się też możliwość odbywania jazd próbnych.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025