Prawdziwe spalanie hybryd. Dane Equa Index
Ekologiczne, ale czy ekonomiczne?
W zestawieniu wykorzystujemy dane organizacji Equa Index, sprawdzającej spalanie podczas jazd na drogach Niemiec i Wielkiej Brytanii. To o wiele lepsze źródło wiedzy niż katalogi producentów, bo w nich spalanie określane jest na podstawie testów laboratoryjnych wykonywanych według reżimu NEDC. Uzyskane tak wyniki mogą niższe od rzeczywistej konsumpcji nawet o 25-30 proc. Zdaniem specjalistów Equa Index w przypadku hybryd rozziew ten sięga nawet 50 proc.
Zobaczmy więc, jak sytuacja ma się naprawdę. Na kolejnych slajdach podajemy wyniki testów hybryd różnego typu prowadzonych przez Equa Index – od najbardziej do najmniej ekonomicznego. Zrezygnowaliśmy z podziału na segmenty ze względu na stosunkowo niewielką liczbę aut o takim napędzie. Oprócz nazwy modelu podajemy wartość średniego zmierzonego spalania, a także pojemność silnika spalinowego wchodzącego w skład układu napędowego oraz całkowitą moc samochodu.