Poznaliśmy polską cenę BMW CE 04. Jest drogo i tanio jednocześnie
BMW zaprezentowało swój nowy elektryczny skuter CE 04. To pierwszy z całej serii jednośladów na prąd, które mają znaleźć się w ofercie niemieckiej marki. To, czy odniesie sukces, w znacznej części zależy od ceny. A tę właśnie poznaliśmy i jest naprawdę dobrze.
Już czytając informacje o napędzie i wyposażeniu, a do tego patrząc na zdjęcia, widać było, że BMW ze skuterem CE 04 nie siliło się na jak najtańszy skuter, tylko produkt premium. Moc 42 KM przy napędzie elektrycznym zapewni świetne przyspieszenie. Do tego znalazły się takie rozwiązania jak wielki (10,25 cala) ekran przy kierownicy, kontrola trakcji, wybór trybu jazdy czy opcjonalny cornering ABS.
BMW CE 04 w Polsce kosztuje 55 tys. zł. Sporo, w końcu wydając mniej można przebierać w ponad dwa razy mocniejszych motocyklach. Jednak to nie motocykl a skuter. Moc 42 KM kwalifikuje do klasy największych i najmocniejszych maksi skuterów, a te często kosztują około 60 tys. zł. Zatem można powiedzieć, że elektryczne BMW CE 04 jest co najwyżej tylko nieco droższe od modeli spalinowych.
Jeszcze lepiej elektryczny skuter BMW wypada, gdy porówna się go z... elektrycznym skuterem BMW. W końcu niemiecka marka miała w ofercie już model C Evolution. Był to dużo słabszy jednoślad o mocy 26 KM, a kosztował ponad 68 tys. zł. Nie jest więc niespodzianką, że była to jedynie ciekawostka, prezentacja, że BMW chce od samego początku brać udział w elektrycznej rewolucji. Jednak taki skuter nie miał szans na odniesienie sukcesu. W przypadku CE 04 sytuacja wygląda zupełnie inaczej.
Zatem ocena tego, jak BMW wyceniło swój elektryczny skuter CE 04, zależy od punktu widzenia. Tak, jest to drogi produkt z wyższej półki, ale jak na duży, dobrze wyposażony skuter elektryczny 55 tys. zł jest niezłą propozycją. Propozycją dla bogatszych klientów szukających czegoś wyjątkowego.