BMW pokazało skuter CE 04. To początek nowego rozdania elektrycznych jednośladów

BMW CE 04 to nowy elektryczny skuter niemieckiej marki. Nie tylko jest ciekawą propozycją sam w sobie, ale też jest pierwszym z wielu oczekiwanych nowych jednośladów na prąd.

BMW CE 04BMW CE 04
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Szymon Jasina

BMW CE 04 nie jest pierwszym elektrycznym skuterem tej marki, ale jest pierwszym jednośladem, który ma na serio rozpocząć elektryfikację u niemieckiego producenta. BMW C Evolution było pewnym pokazem możliwości, za którym nie zrobiono drugiego kroku. Teraz ma być inaczej.

BMW CE 04 już swoją stylistyką zdaje się krzyczeć: "tak wygląda przyszłość". Widzieliśmy już model koncepcyjny, więc nie jest to niespodzianką, ale wystarczy rzut oka na ten skuter, aby wiedzieć, że mamy do czynienia z wyjątkowym modelem. CE 04 prezentuje się bardziej futurystycznie niż inne skutery. Kanapa wygląda jak płaska deska wisząca nad miejscem kryjącym akumulatory i schowek na kask, a całość podporządkowana jest formie. Czas na "normalne" jednoślady na prąd jeszcze przyjdzie, teraz trzeba się wyróżnić.

BMW CE 04
BMW CE 04 © Materiały prasowe | BMW

BMW zadbało też, aby CE 04 miało naprawdę niezłe osiągi. Silnik elektryczny daje w tej kwestii spore możliwości i w przypadku modelu, który ma na celu pokazanie zalet napędu na prąd, nie mogło być inaczej. Maksymalna moc chłodzonej cieczą jednostki napędowej to 42 KM, co przekłada się na przyspieszenie do 50 km/h w czasie 2,6 s. Nie powinno być problemu, żeby ruszyć pierwszym spod świateł.

BMW przygotowało też słabszą wersję o mocy 31 KM. W przypadku obu odmian prędkość maksymalna jest identyczna i wynosi 120 km/h. Różny jest jednak zasięg. Mocniejsze BMW CE 04 ma przejeżdżać na jednym ładowaniu 130 km, natomiast słabsze - 100 km.

BMW CE 04
BMW CE 04 © Materiały prasowe | BMW

Akumulator o pojemności 8,9 kW można ładować ze zwykłego gniazdka, wallboxa lub publicznych stacji ładowania. Standardowo (2,3 kW) uzupełnienie energii do 100 proc. w przypadku całkowicie rozładowanej baterii zajmuje 4 godz. i 20 min. W przypadku opcjonalnego szybkiego ładowania (6,9 kW) jest to już 1 godz. i 40 min. Przy tym samym trybie uzupełnienie energii z 20 do 80 proc. zajmuje 45 min.

Jak przystało na model elektryczny, BMW CE 04 ma na pokładzie sporo systemów elektronicznych. Wśród nich znalazła się kontrola trakcji czy kontrola stabilności. Oprócz standardowego systemu opcjonalnie można wybrać cornering ABS. Do tego kierujący może wybierać spośród 4 trybów jazdy – eco, na deszcz, drogowego i "race".

BMW CE 04
BMW CE 04 © Materiały prasowe | BMW

Nowocześnie jest też przy kierownicy, gdzie znalazł się kolorowy wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala, który obsługuje m.in. nawigację GPS. W BMW CE 04 nie mogło zabraknąć w pełni LED-owych świateł, które opcjonalnie mogą być adaptacyjne z doświetlaniem zakrętów.

Konstrukcja BMW CE 04 opiera się o stalową ramę. Przy przednim kole pracuje widelec z lagami o średnicy 35 mm, a z tyłu pojedynczy wahacz. Elektryczny skuter ma też sporej wielkości koła z oponami o rozmiarze 120/70 R15 z przodu i 160/60 R15 z tyłu.

BMW CE 04
BMW CE 04 © Materiały prasowe | BMW

Standardowo BMW CE 04 oferowane jest w kolorze białym z czarnymi elementami, a opcjonalnie dostępna jest odmiana Avantgarde Style z szarym lakierem i detalami w kolorach czarnym oraz pomarańczowym.

BMW CE 04 jest pierwszym z aż 11 oczekiwanych elektrycznych jednośladów niemieckiej marki. BMW już zarejestrowało ich nazwy, ale nadal nie wiadomo wiele o pozostałych modelach. Wiadomo natomiast, że debiutujący skuter to dopiero początek elektrycznej ofensywy.

BMW CE 04
BMW CE 04 © Materiały prasowe | BMW
BMW CE 04
BMW CE 04 © Materiały prasowe | BMW
BMW CE 04
BMW CE 04 © Materiały prasowe | BMW
BMW CE 04
BMW CE 04 © Materiały prasowe | BMW
BMW CE 04
BMW CE 04 © Materiały prasowe | BMW
BMW CE 04
BMW CE 04 © Materiały prasowe | BMW
Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę