BMW pokazało skuter CE 04. To początek nowego rozdania elektrycznych jednośladów
BMW CE 04 to nowy elektryczny skuter niemieckiej marki. Nie tylko jest ciekawą propozycją sam w sobie, ale też jest pierwszym z wielu oczekiwanych nowych jednośladów na prąd.
BMW CE 04 nie jest pierwszym elektrycznym skuterem tej marki, ale jest pierwszym jednośladem, który ma na serio rozpocząć elektryfikację u niemieckiego producenta. BMW C Evolution było pewnym pokazem możliwości, za którym nie zrobiono drugiego kroku. Teraz ma być inaczej.
BMW CE 04 już swoją stylistyką zdaje się krzyczeć: "tak wygląda przyszłość". Widzieliśmy już model koncepcyjny, więc nie jest to niespodzianką, ale wystarczy rzut oka na ten skuter, aby wiedzieć, że mamy do czynienia z wyjątkowym modelem. CE 04 prezentuje się bardziej futurystycznie niż inne skutery. Kanapa wygląda jak płaska deska wisząca nad miejscem kryjącym akumulatory i schowek na kask, a całość podporządkowana jest formie. Czas na "normalne" jednoślady na prąd jeszcze przyjdzie, teraz trzeba się wyróżnić.
BMW zadbało też, aby CE 04 miało naprawdę niezłe osiągi. Silnik elektryczny daje w tej kwestii spore możliwości i w przypadku modelu, który ma na celu pokazanie zalet napędu na prąd, nie mogło być inaczej. Maksymalna moc chłodzonej cieczą jednostki napędowej to 42 KM, co przekłada się na przyspieszenie do 50 km/h w czasie 2,6 s. Nie powinno być problemu, żeby ruszyć pierwszym spod świateł.
BMW przygotowało też słabszą wersję o mocy 31 KM. W przypadku obu odmian prędkość maksymalna jest identyczna i wynosi 120 km/h. Różny jest jednak zasięg. Mocniejsze BMW CE 04 ma przejeżdżać na jednym ładowaniu 130 km, natomiast słabsze - 100 km.
Akumulator o pojemności 8,9 kW można ładować ze zwykłego gniazdka, wallboxa lub publicznych stacji ładowania. Standardowo (2,3 kW) uzupełnienie energii do 100 proc. w przypadku całkowicie rozładowanej baterii zajmuje 4 godz. i 20 min. W przypadku opcjonalnego szybkiego ładowania (6,9 kW) jest to już 1 godz. i 40 min. Przy tym samym trybie uzupełnienie energii z 20 do 80 proc. zajmuje 45 min.
Jak przystało na model elektryczny, BMW CE 04 ma na pokładzie sporo systemów elektronicznych. Wśród nich znalazła się kontrola trakcji czy kontrola stabilności. Oprócz standardowego systemu opcjonalnie można wybrać cornering ABS. Do tego kierujący może wybierać spośród 4 trybów jazdy – eco, na deszcz, drogowego i "race".
Nowocześnie jest też przy kierownicy, gdzie znalazł się kolorowy wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala, który obsługuje m.in. nawigację GPS. W BMW CE 04 nie mogło zabraknąć w pełni LED-owych świateł, które opcjonalnie mogą być adaptacyjne z doświetlaniem zakrętów.
Konstrukcja BMW CE 04 opiera się o stalową ramę. Przy przednim kole pracuje widelec z lagami o średnicy 35 mm, a z tyłu pojedynczy wahacz. Elektryczny skuter ma też sporej wielkości koła z oponami o rozmiarze 120/70 R15 z przodu i 160/60 R15 z tyłu.
Standardowo BMW CE 04 oferowane jest w kolorze białym z czarnymi elementami, a opcjonalnie dostępna jest odmiana Avantgarde Style z szarym lakierem i detalami w kolorach czarnym oraz pomarańczowym.
BMW CE 04 jest pierwszym z aż 11 oczekiwanych elektrycznych jednośladów niemieckiej marki. BMW już zarejestrowało ich nazwy, ale nadal nie wiadomo wiele o pozostałych modelach. Wiadomo natomiast, że debiutujący skuter to dopiero początek elektrycznej ofensywy.