Piaggio One pokazane w Pekinie. Ma trzy wersje

Vespa już ma wersję elektryczną, zatem przyszedł czas na Piaggio. Skuter o nazwie One wygląda dość konserwatywnie, ale pod tym niewyróżniającym się nadwoziem znalazła się całkiem ciekawa i przyszłościowa technologia. Włoska marka wchodzi w erę elektrycznych skuterów.

Piaggio OnePiaggio One
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Piaggio
Szymon Jasina

W przypadku miejskich skuterów napęd elektryczny sprawdza się całkiem dobrze. Oferuje dobre przyspieszenie, brak spalin, a niewielki zasięg nie ma większego znaczenia. Tym bardziej, jeśli akumulatory można naładować w domu. Właśnie to jest najważniejsza nowość w przypadku Piaggio One, który zadebiutował na targach w Pekinie.

Nowy włoski skuter na pierwszy rzut oka nie wyróżnia się niczym szczególnym. Nawet jego napęd elektryczny i wielkość akumulatorów nie zaskakują. Jednak wystarczy podnieść kanapę, aby zobaczyć, że baterię można wyjąć i albo wymienić na pełną, albo (co zapewne będzie częściej wykorzystywane) po prostu zanieść ją do domu i podłączyć do ładowarki np. na noc, żeby rano mieć pełen zasięg (pełne ładowanie ma zająć 6h).

Elektryczny skuter Piaggio będzie dostępny w trzech wersjach: One, One+ i One Active. Podstawowa ma 48-woltowy akumulator o pojemności 1,4 kWh, a jego silnik ma moc 1,2 kW (1,6 KM), ale przy tym spory moment obrotowy równy 85 Nm. Prędkość maksymalna tej wersji to 45 km/h, a zasięg na jednym ładowaniu ma wynosić 55 km.

Piaggio One
Piaggio One © Materiały prasowe | Piaggio

One+ będzie miał ten sam napęd, ale większy akumulator o pojemności 2,3 kWh, który zwiększy zasięg do 100 km. Obie te wersje będą odpowiednikami spalinowych "50-tek", a więc będzie nimi można jeździć na kategorię AM lub dowolną inną.

Piaggio One Active będzie wyposażone we wspomniany większy akumulator 2,3 kWh, ale też mocniejszy silnik o mocy 2 kW (2,7 KM) i momencie obrotowym 95 Nm. Jego zasięg to 85 km, ale prędkość maksymalna to już 60 km/h. To ostatnie oznacza, że mimo małej mocy, jest to już motocykl, a nie motorower, więc kwalifikuje się pod przepisy "125-tek", a zatem wymagana jest kategoria A1 (A2 lub A) albo kategoria B od przynajmniej trzech lat.

Osiągi może są mało imponujące, ale dzięki temu cena podstawowego Piaggio One ma wynosić 2300 euro, czyli nieco ponad 10 tys. zł.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy