Nowe Gran Turismo od Porsche, model Panamera zadebiutuje z oszczędnymi silnikami V8. Zostanie wprowadzone na rynek we wrześniu (w Niemczech - 12 września), a już dziś możemy poznać koncepcję przestrzenną jego wnętrza i luksusowe wyposażenie.
Z konsolą środkową, poprowadzoną od tablicy rozdzielczej do tylnych siedzeń, czterodrzwiowa Panamera oferuje na wszystkich czterech miejscach poczucie przestrzeni. Wnętrze zapewnia ergonomiczne warunki dla kierowcy i podkreśla osobiste otoczenie każdego z pasażerów, podróżujących na pojedynczych fotelach. Niska pozycja foteli i sportowa, płaska kierownica - wszystko w sportowym stylu. Panamera oferuje też liczne możliwości indywidualnego dostosowania wyposażenia wnętrza. Tapicerki z gładkiej i naturalnej skóry w 13 kombinacjach kolorystycznych, wraz z czterema wersjami dwukolorowymi mogą być połączone z siedmioma opcjonalnymi rodzajami elementów dekoracyjnych.
Na życzenie dostępna jest czterostrefowa, automatyczna klimatyzacja. Podróżujących Panamerą chronią przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyna powietrzna oraz - na przednich siedzeniach - poduszki boczne i poduszki chroniące kolana. Boczne poduszki powietrzne dla pasażerów tylnych siedzeń są dostępne jako opcja.
* ZOBACZ ZDJĘCIA PORSCHE PANAMERY * Przednie fotele, montowane seryjnie w modelach Panamera S i 4S mają elektryczną regulację w czterech płaszczyznach. W modelu Panamera Turbo elektryczna regulacja siedzeń jest połączona z komfortowym pakietem Memory, który obejmuje dodatkowo przedłużenie siedziska, podparcie odcinka lędźwiowego oraz elektryczną regulację kolumny kierowniczej. Z tyłu dwa pojedyncze fotele wyposażono w składany, środkowy podłokietnik. Na życzenie dostępne są na przykład adaptacyjne fotele sportowe oraz komfortowe fotele z elektryczną regulacją także z tyłu.
Po raz pierwszy w Porsche, na życzenie dostępny będzie high-end'owy system Surround Sound z berlińskiej manufaktury Burmester. Ponad 2.400 centymetrów kwadratowych łącznej powierzchni 16 głośników, podłączonych do 16-kanałów wzmacniacza o łącznej mocy ponad 1.000 W, uzupełnione aktywnym subwooferem z 300-watowym wzmacniaczem pozwala na uzyskanie jakości dźwięku, zbliżonej do koncertu na żywo.
Bagażnik Panamery sprawdzi się w codziennej eksploatacji. Po otwarciu tylnej pokrywy za siedzeniami zmieszczą się cztery walizki. Pojemność przestrzeni bagażowej w Panamerze S i 4S to 445 litrów, w Panamerze Turbo – 432 litry. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1.250 litrów. Porsche Panamera będzie dostępne najpierw wyłącznie z silnikiem V8 z napędem na tył lub na wszystkie koła. Już w wyjściowym modelu - Panamera S – znajdzie się silnik V8 o pojemności 4,8 litra i mocy 400 KM.
Seryjnie Panamera S wyposażona jest w sześciobiegową przekładnię manualną. Za dopłatą - siły napędowe mogą być przenoszone na tylne koła przez siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnię PDK. Przyspieszenie od 0 do 10 km/h trwa 5,4 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 283 km/h. Średnie zużycie paliwa to (wg normy EU5) 10,8 l/100 km. W sportowej Panamerze 4S, przekładnia PDK przenosi napęd na cztery koła. Ta wersja na przyspieszenie do setki potrzebuje 5 sekund i rozpędza się do 282 km/h. Zużycie paliwa wynosi 11,1 l/100 km.
Najmocniejszy model – Panamera Turbo – napędzany jest silnikiem 4,8 V8 biturbo o mocy 500 KM z siedmiobiegową przekładnią PDK. Panamera Turbo z napędem na wszystkie koła przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy. Rozwija prędkość maksymalną 303 km/h. Deklarowane przez producenta zużycie paliwa to 12,2 l/100 km.
* ZOBACZ ZDJĘCIA PORSCHE PANAMERY * Wszystkie modele mają silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem, układy napędowe o zredukowanym tarciu oraz lekkie nadwozia. Wszystkie wersje z automatyczną dwusprzęgłową przekładną PDK wyposażone są w nową funkcję Auto Start-Stop, która automatycznie wyłącza silnik podczas postoju na czerwonym świetle lub w korkach.
Mawi