WAŻNE
TERAZ

Nie było czego zbierać. Iga rozbita w Wuhan!

Poznaj wnętrze Panamery

Obraz

Nowe Gran Turismo od Porsche, model Panamera zadebiutuje z oszczędnymi silnikami V8. Zostanie wprowadzone na rynek we wrześniu (w Niemczech - 12 września), a już dziś możemy poznać koncepcję przestrzenną jego wnętrza i luksusowe wyposażenie.

Obraz
© (fot. Porsche)

Z konsolą środkową, poprowadzoną od tablicy rozdzielczej do tylnych siedzeń, czterodrzwiowa Panamera oferuje na wszystkich czterech miejscach poczucie przestrzeni. Wnętrze zapewnia ergonomiczne warunki dla kierowcy i podkreśla osobiste otoczenie każdego z pasażerów, podróżujących na pojedynczych fotelach. Niska pozycja foteli i sportowa, płaska kierownica - wszystko w sportowym stylu. Panamera oferuje też liczne możliwości indywidualnego dostosowania wyposażenia wnętrza. Tapicerki z gładkiej i naturalnej skóry w 13 kombinacjach kolorystycznych, wraz z czterema wersjami dwukolorowymi mogą być połączone z siedmioma opcjonalnymi rodzajami elementów dekoracyjnych.

Obraz
© (fot. Porsche)

Na życzenie dostępna jest czterostrefowa, automatyczna klimatyzacja. Podróżujących Panamerą chronią przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyna powietrzna oraz - na przednich siedzeniach - poduszki boczne i poduszki chroniące kolana. Boczne poduszki powietrzne dla pasażerów tylnych siedzeń są dostępne jako opcja.

* ZOBACZ ZDJĘCIA PORSCHE PANAMERY * Przednie fotele, montowane seryjnie w modelach Panamera S i 4S mają elektryczną regulację w czterech płaszczyznach. W modelu Panamera Turbo elektryczna regulacja siedzeń jest połączona z komfortowym pakietem Memory, który obejmuje dodatkowo przedłużenie siedziska, podparcie odcinka lędźwiowego oraz elektryczną regulację kolumny kierowniczej. Z tyłu dwa pojedyncze fotele wyposażono w składany, środkowy podłokietnik. Na życzenie dostępne są na przykład adaptacyjne fotele sportowe oraz komfortowe fotele z elektryczną regulacją także z tyłu.

Po raz pierwszy w Porsche, na życzenie dostępny będzie high-end'owy system Surround Sound z berlińskiej manufaktury Burmester. Ponad 2.400 centymetrów kwadratowych łącznej powierzchni 16 głośników, podłączonych do 16-kanałów wzmacniacza o łącznej mocy ponad 1.000 W, uzupełnione aktywnym subwooferem z 300-watowym wzmacniaczem pozwala na uzyskanie jakości dźwięku, zbliżonej do koncertu na żywo.

Obraz
© (fot. Porsche)

Bagażnik Panamery sprawdzi się w codziennej eksploatacji. Po otwarciu tylnej pokrywy za siedzeniami zmieszczą się cztery walizki. Pojemność przestrzeni bagażowej w Panamerze S i 4S to 445 litrów, w Panamerze Turbo – 432 litry. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1.250 litrów. Porsche Panamera będzie dostępne najpierw wyłącznie z silnikiem V8 z napędem na tył lub na wszystkie koła. Już w wyjściowym modelu - Panamera S – znajdzie się silnik V8 o pojemności 4,8 litra i mocy 400 KM.

Seryjnie Panamera S wyposażona jest w sześciobiegową przekładnię manualną. Za dopłatą - siły napędowe mogą być przenoszone na tylne koła przez siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnię PDK. Przyspieszenie od 0 do 10 km/h trwa 5,4 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 283 km/h. Średnie zużycie paliwa to (wg normy EU5) 10,8 l/100 km. W sportowej Panamerze 4S, przekładnia PDK przenosi napęd na cztery koła. Ta wersja na przyspieszenie do setki potrzebuje 5 sekund i rozpędza się do 282 km/h. Zużycie paliwa wynosi 11,1 l/100 km.

Obraz
© (fot. Porsche)

Najmocniejszy model – Panamera Turbo – napędzany jest silnikiem 4,8 V8 biturbo o mocy 500 KM z siedmiobiegową przekładnią PDK. Panamera Turbo z napędem na wszystkie koła przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy. Rozwija prędkość maksymalną 303 km/h. Deklarowane przez producenta zużycie paliwa to 12,2 l/100 km.

* ZOBACZ ZDJĘCIA PORSCHE PANAMERY * Wszystkie modele mają silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem, układy napędowe o zredukowanym tarciu oraz lekkie nadwozia. Wszystkie wersje z automatyczną dwusprzęgłową przekładną PDK wyposażone są w nową funkcję Auto Start-Stop, która automatycznie wyłącza silnik podczas postoju na czerwonym świetle lub w korkach.

Mawi

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025