Powstanie blisko 575 km nowych dróg. Prace już w 2014 roku
Nowe drogi ekspresowe i autostrady to nie tylko inwestycja w podniesienie komfortu i szybkości podróżowania, ale także w bezpieczeństwo. Rząd zaakceptował zmiany w załączniku nr 5 do Programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015. Oznacza to, że do listy priorytetowych inwestycji dopisano kolejne odcinki dróg ekspresowych i autostrad, których realizacja dofinansowana będzie z funduszy UE na lata 2014-2020. Decyzja pozwala uruchomić postępowania przetargowe na wybór wykonawców robót na kolejnych odcinkach o długości ok. 575 km.
Rada Ministrów podjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pn. Program budowy dróg krajowych na lata 2011-2015. Program został przyjęty przez rząd w styczniu 2011 r. i zawiera listę priorytetowych do realizacji zadań drogowych. Dodanie kolejnych inwestycji do listy w załączniku nr 5 oznacza uzupełnienie brakujących odcinków dróg ekspresowych i autostrad, tak aby powstały połączenia między największymi ośrodkami gospodarczymi w kraju.
Do listy dołączono następujące inwestycje:
- A1 odcinek Pyrzowice - koniec Obwodnicy Częstochowy (budowa 2014-2017, koszt 2 997 mln zł),
- S3 Legnica - Bolków (budowa 2015-2018, koszt 1 127 mln zł),
- S5 Wrocław - Bydgoszcz, odcinek Białe Błota - Mielno, Wronczyn - Radomicko (budowa 2014-2017, koszt 3 556 mln zł),
- S5 Nowe Marzy - Bydgoszcz (budowa 2016-2018, koszt 2 939 mln zł),
- S7 Warszawa - Gdańsk, odcinek koniec południowej obwodnicy Gdańska - początek obwodnicy Elbląga, Napierki - Płońsk (budowa 2014-2017, koszt 5 550 mln zł),
- S8 Radziejowice - Białystok, koniec obwodnicy Wyszkowa - Zambrów bez obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej (budowa 2014-2017, koszt 1 762 mln zł),
- S19 Lublin - Rzeszów, odcinek koniec obwodnicy Lublina - Sokołów Małopolski Północ (budowa 2014-2017, koszt 5 423 mln zł),
- S61 obwodnica Augustowa - granica państwa (budowa 2015-2020, koszt 1 700 mln zł).
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
tb, moto.wp.pl