Potwór jeszcze ostrzejszy. Oto Ducati Monster SP 

Nowe Ducati Monster to kwintesencja nakeda – lekki, niesamowicie zwinny i wywołujący nieprzerwany uśmiech. Włosi stwierdzili, że można jeszcze podkręcić wrażenia, jakie zapewnia ta maszyna i tak powstała odmiana SP.

Ducati Monster SPDucati Monster SP
Źródło zdjęć: © Ducati
Szymon Jasina

Ducati bezsprzecznie kojarzy się z wyścigami i motocyklami sportowymi, więc postanowiono to doświadczenie wykorzystać również w nakedzie klasy średniej. Jak zapewnia producent z Borgo Panigale, oznacza to, że Monster SP jest lżejszy, hamuje lepiej i jest bardziej zwinny. To oznacza, że dostajemy wszystko to, co urzeka w tym motocyklu, ale otrzymamy tego jeszcze więcej.

Czym się wyróżnia Ducati Monster SP? Otrzymał on regulowane przednie zawieszenie Öhlins, które nie tylko zapewnia lepszą przyczepność, ale też jest o 0,6 kg lżejsze od standardowego. Podobnie wygląda sytuacja z przednimi hamulcami. Tu zamontowano zaciski Brembo Stylema i tarcze o średnicy 320 mm, które ważą o 0,5 kg mniej niż dotychczas. Najbardziej znacząca kuracja odchudzająca dotyczy akumulatora, który w odmianie SP jest litowo-jonowy i waży o 2 kg mniej niż standardowy.

Ducati Monster SP
Ducati Monster SP © Ducati

Na tym nie koniec zmian. Ducati Monster SP wyposażone jest w amortyzator skrętu oraz standardowo będzie trafiało do klientów na oponach Pirelli Diablo Rosso IV. O odpowiednią ścieżkę dźwiękową natomiast zadba tłumik Termignoni. Zmiany mechaniczne oznaczają, że ponownie skalibrowano elektronikę we wszystkich trybach jazdy, ale pojawił się też dodatkowy – Wet – do jazdy po mokrej nawierzchni, który m.in. ogranicza moc do 75 KM.

Napęd pozostał bez zmian, co oznacza, że sercem Monstera SP jest dwucylindrowy, widlasty silnik Testastretta 11° o pojemności 937 cm3, którego maksymalna moc to 111 KM.

Ducati Monster SP
Ducati Monster SP © Ducati

Ducati Monstera SP będzie można rozpoznać po czerwono-czarnym malowaniu inspirowanym sportowymi maszynami z MotoGP. Produkcja topowej odmiany włoskiego nakeda rozpocznie się w styczniu 2023 r. Motocykl ten będzie też oferowany w wersji na kategorię A2.

Ducati Monster SP
Ducati Monster SP © Ducati
Ducati Monster SP
Ducati Monster SP © Ducati
Ducati Monster SP
Ducati Monster SP © Ducati
Ducati Monster SP
Ducati Monster SP © Ducati
Ducati Monster SP
Ducati Monster SP © Ducati
Ducati Monster SP
Ducati Monster SP © Ducati

Ducati World Première 2023 Episode 2 | Monster SP | Mad for fun

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀