Potwór jeszcze ostrzejszy. Oto Ducati Monster SP 

Nowe Ducati Monster to kwintesencja nakeda – lekki, niesamowicie zwinny i wywołujący nieprzerwany uśmiech. Włosi stwierdzili, że można jeszcze podkręcić wrażenia, jakie zapewnia ta maszyna i tak powstała odmiana SP.

Ducati Monster SPDucati Monster SP
Źródło zdjęć: © Ducati
Szymon Jasina

Ducati bezsprzecznie kojarzy się z wyścigami i motocyklami sportowymi, więc postanowiono to doświadczenie wykorzystać również w nakedzie klasy średniej. Jak zapewnia producent z Borgo Panigale, oznacza to, że Monster SP jest lżejszy, hamuje lepiej i jest bardziej zwinny. To oznacza, że dostajemy wszystko to, co urzeka w tym motocyklu, ale otrzymamy tego jeszcze więcej.

Czym się wyróżnia Ducati Monster SP? Otrzymał on regulowane przednie zawieszenie Öhlins, które nie tylko zapewnia lepszą przyczepność, ale też jest o 0,6 kg lżejsze od standardowego. Podobnie wygląda sytuacja z przednimi hamulcami. Tu zamontowano zaciski Brembo Stylema i tarcze o średnicy 320 mm, które ważą o 0,5 kg mniej niż dotychczas. Najbardziej znacząca kuracja odchudzająca dotyczy akumulatora, który w odmianie SP jest litowo-jonowy i waży o 2 kg mniej niż standardowy.

Ducati Monster SP
Ducati Monster SP © Ducati

Na tym nie koniec zmian. Ducati Monster SP wyposażone jest w amortyzator skrętu oraz standardowo będzie trafiało do klientów na oponach Pirelli Diablo Rosso IV. O odpowiednią ścieżkę dźwiękową natomiast zadba tłumik Termignoni. Zmiany mechaniczne oznaczają, że ponownie skalibrowano elektronikę we wszystkich trybach jazdy, ale pojawił się też dodatkowy – Wet – do jazdy po mokrej nawierzchni, który m.in. ogranicza moc do 75 KM.

Napęd pozostał bez zmian, co oznacza, że sercem Monstera SP jest dwucylindrowy, widlasty silnik Testastretta 11° o pojemności 937 cm3, którego maksymalna moc to 111 KM.

Ducati Monster SP
Ducati Monster SP © Ducati

Ducati Monstera SP będzie można rozpoznać po czerwono-czarnym malowaniu inspirowanym sportowymi maszynami z MotoGP. Produkcja topowej odmiany włoskiego nakeda rozpocznie się w styczniu 2023 r. Motocykl ten będzie też oferowany w wersji na kategorię A2.

Ducati Monster SP
Ducati Monster SP © Ducati
Ducati Monster SP
Ducati Monster SP © Ducati
Ducati Monster SP
Ducati Monster SP © Ducati
Ducati Monster SP
Ducati Monster SP © Ducati
Ducati Monster SP
Ducati Monster SP © Ducati
Ducati Monster SP
Ducati Monster SP © Ducati

Ducati World Première 2023 Episode 2 | Monster SP | Mad for fun

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3