Plotki mówią o Kawasaki Z650RS w 2021 r. Tego modelu brakuje

Moda na motocykle w stylu retro z roku na rok ma się coraz lepiej. Jeszcze niedawno były to pojedyncze modele, a dziś wielu producentów ma w ofercie kilka różnych maszyn swoim wyglądem nawiązujących do klasycznych motocykli. Nie inaczej jest w przypadku Kawasaki, ale mówi się, że do retro rodziny niedługo dołączy kolejny członek.

Kawasaki Z900RSKawasaki Z650RS miałby być podobny do Z900RS
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Kawasaki
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Na półce nazwanej przez Kawasaki "modern classic" już znajdują się dwa modele. W800 przypomina motocykle z lat 60., a przy tym jego silnik o pojemności 773 cm3 generuje 48 KM, co oznacza, że można nim jeździć na kategorię A2. Drugi model to Z900RS, który bazuje na nakedzie z czterocylindrowym silnikiem 948 cm3. Ostatnio pojawiły się plotki, że Kawasaki przygotowuje również model z mniejszą jednostką i byłby to Z650RS.

Podobnie jak w przypadku Z900 i jego retro odpowiednika, tak też Z650RS będzie blisko spokrewniony ze współcześnie wyglądającym Z650. Oznacza to, że mimo innej stylistyki (kształtu baku, siedziska, zegarów czy reflektora), pod spodem będzie to w znacznej części ta sama maszyna. Zatem przygotowanie Kawasaki Z650RS nie powinno Japończykom zająć dużo czasu. Dlatego przecieki o tym modelu mówią, że miałby on trafić do sprzedaży już w 2021 r.

Za napęd w tym nowym retro nakedzie odpowiadałby dobrze znany silnik o pojemności 649 cm3. Tę dwucylindrową rzędówkę już dziś można znaleźć w kilku modelach Kawasaki – Z650, Ninja 650 Versys 650 czy nawet Vulcan S. W jakiej specyfikacji trafiłby on do Z650RS? Tego nie wiadomo. Z jednej strony przy Z900 i jego odpowiedniku RS zdecydowano się na zmianę charakterystyki i ograniczenie mocy – 125 KM przy 9500 obr./min kontra 111 KM przy 8500 obr./min.

Jednak przy Z650RS wcale tak być nie musi, gdyż dwucylindrowy silnik już ma charakterystykę bardziej pasującą do bardziej klasycznego motocykla – 68 KM przy 8000 obr./min. Z drugiej strony Kawasaki posiada też już gotową nieco słabiej zestrojoną wersję tej jednostki, którą montuje w Vulcanie S, gdzie generuje ona 61 KM przy 7500 obr./min.

Choć na razie powstanie Kawasaki Z650RS to jedynie plotka, to taki ruch zdecydowanie ma sens. Nie tylko w ofercie marki brakuje takiego modelu, ale też byłaby to ciekawa odpowiedź na takie motocykle jak Yamaha XSR700.

BMW R nineT/5 udowadnia, że moda na retro trwa w najlepsze

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne