Screamin’ Eagle 131 również do Softaili. Największy silnik w historii Harleya

Harley-Davidson znany jest nie tylko ze swojego stylu, ale też sporej pojemności dwucylindrowych silników. Nie tak dawno temu do oferty marki dołączyła możliwość przebudowy silnika na największy w historii marki. Teraz opcja ta dostępna będzie również dla modeli serii Softail.

Screamin' Eagle 131Screamin' Eagle 131
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Harley-Davidson
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Na styl motocykli Harleya-Davidsona składa się nie tylko wygląd tych maszyn czy cała otoczka z nimi związana, ale też silniki – duże, dwucylindrowe. Jednak nie od dziś Amerykanie wyznają zasadę "bigger is better" i przygotowali coś dla osób, które stwierdzą, że silnik Milwaukee-Eight 114 o pojemności 1868 cm3 jest za mały (i za słaby).

Screamin’ Eagle 131 to zestaw umożliwiający montaż większej jednostki napędowej w swoim harleyu. I to nie byle jakiej – największej w historii amerykańskiej marki.

Modyfikacja harleyów w mniejszym czy większym stopniu wydaje się punktem obowiązkowym dla każdego posiadacza motocykla tej marki. Już sam producent oferuje długą listę części zmieniających wygląd, brzmienie wydechu czy nawet silniki tych maszyn. Opcją są też jednostki, które można zamontować w miejsce seryjnych. Najnowszą z nich jest Screamin’ Eagle 131 o zawrotnej pojemności 2147 cm3.

Teraz silnik ten został dostosowany do montażu w modelach Softail od 2018 r. Skok tłoka pozostał taki sam jak w Milwaukee-Eight 114, ale zwiększono średnicę cylindra. W efekcie nowa monstrualna jednostka generuje 183 Nm i 124 KM przy zastosowaniu wydechu Screamin' Eagle Street Cannon. Wśród zmian w silniku, oprócz samej pojemności, jest też nowy wałek rozrządu, wytrzymalsze tłoki, zmieniona przepustnica i dolot oraz wtrysk mogący dostarczyć do cylindrów więcej paliwa. Większe są też same zawory.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro