Trwa ładowanie...
10-10-2005 14:36

Nowy Scudo, Expert, Jumpy

Nowy Scudo, Expert, Jumpy
d11wyu9
d11wyu9

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7443/scudo-2004-01.jpg',600,412) ) |
| --- | Owocem współpracy Fiata i grypy PSA Peugeot Citroen jest wspólny model furgonetki osobowo – ciężarowej, która w gamie Fiata, Peugeota i Citroena nazywa się Scudo, Expert, Jumpy. Jest to w istocie jeden i ten sam samochód, który projektują i produkują wspólnie dwa koncerny. Fiat jako pierwszy, podczas trwających właśnie targów motoryzacyjnych w Brukseli, pokazał nowa generację tego francusko – włoskiego samochodu.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7443/expert-01.jpg',600,400) ) |
| --- | Nowy Scudo/Expert/Jumpy produkowany będzie w wielu wersjach nadwozia. Długość pojazdu wynosić może albo 2,82 metra, albo 3,22 metra. Nowy S/E/J będzie mógł mieć od 2 do 9 miejsc siedzących, lub tzw. funkcjonalną powierzchnię ładunkową do 5 m3. Dopuszczalna masa całkowita wynosić może od 2,2 do 2,5 tony.
Ta uniwersalność ma być ważnym atutem samochodu, który jeszcze dekadę temu wprost kwalifikowałby się do kategorii lekkich samochodów użytkowych, a dziś coraz częściej - choć nadal nie powszechnie, kupowany jest na użytek wielodzietnych rodzin. To, co kiedyś było wyłącznie furgonetką, dziś aspiruje do miana pojazdu typu Van.

d11wyu9

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7443/expert-02.jpg',600,399) ) |
| --- | W nowym Scudo/Expert/Jumpy poprawiono, wedle zapewnień producentów, właśnie te właściwości, które ograniczały stosowanie tego auta do przewozu osób. Pojazd wyciszono montując osłony z pcv oddzielające kabinę pasażerską/ładunkową, od zespołu napedowego. Poza tym zainstalowano trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, podczas gdy dotychczas siedzenia pośrodku rzędu były dwupunktowe. Kierowca i pasażer siedzący na przednim fotelu będą chronieni nie tylko przednimi, ale i montowanymi opcjonalnie, bocznymi poduszkami.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7443/expert-03.jpg',600,339) ) |
| --- | Blisko 85% dotychczas kupionych aut Scudo/Expert/Jumpy napędzanych było silnikami wysokoprężnymi. Nic też dziwnego, że aż cztery z pięciu oferowanych silników, to diesle. Jedyna jednostka benzynowa, to silnik o pojemniości dwóch litrów, który osiąga moc 136 KM/100kW. Najsłabszy diesel, to starsza technologicznie jednostka sprzed ery common rail, która z pojemnosci 1,9 uzyskuje moc 69 KM/51 kW i moment obrotowy zaledwie 125 Nm. Trzy posostałe silniki pracują w technologii common-rail, i z jednakowej pojemności dwóch litrów uzyskują moc 95 KM/69 kW lub 109 KM/80 kW. Najsłabszy silnik ma moc 95 KM/69 kW i moment obrotowy 215 Nm, średni osiąga moc 109 KM/80 kW i moment 250 Nm, zaś najsilniejszy ma moc równą poprzednikowi, ale moment obrotowy siega 270 Nm. Wersja benzynowa, pomyślana dla napędzania osobowego kombi, może byc wyposażona w czteroprzekładniową, automatyczną skrzynię biegów. Pozostałe wersje wyposażane będą w pieciobiegowe skrzynie manualne.

d11wyu9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d11wyu9
Więcej tematów