| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1373/407-02.jpg',600,402) ) |
| --- | Peugeot przedstawił na stronach prasowych pierwsze zdjęcia i garść informacji o następcy sprzedającego się wciąż z powodzeniem modelu 406. Czy 407, która zadebiutuje na początku przyszłego roku podąży śladem 307-ki, która przed dwoma laty uzyskała tytuł samochodu roku? Czym różnić się będzie od swego poprzednika.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1373/407-03.jpg',600,401) ) |
| --- | Największym atutem decydującym o powodzeniu rynkowym samochodu jest... jego uroda. Jakkolwiek często kierowcy się zarzekaliby się, że wyboru auta dokonują racjonalnie, to auto wybiera się najczęściej ze względu na wygląd, a nie rodzaj konstrukcji podwozia, czy charakterystykę pracy silnika. Nie chcąc ferować wyroków w dziedzinie estetyki, zachęcamy by każdy odwiedził galerię zdjęć Peugeota 407i samodzielnie wyrobił sobie zadnie na temat jego walorów estetycznych.
Powstrzymując się od oceny zauważyć można jedynie, że przód auta jest całkiem inny, niż mają dotychczas produkowane modele Peugeota. Zamiast poziomych szpar umieszczonych na wysokości przednich lamp przez które wlatuje powietrze do chłodnicy w 206-ce, czy 307-ce, teraz jest szeroki i wysoki otwór wlotu umieszczony poniżej linii lamp. Tył samochodu nawiązuje stylistycznie do większego i starszego modelu 607.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1373/407-05.jpg',600,402) ) |
| --- | Na gamę silników Peugeota 407 składają się cztery jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne. Silniki współpracować będą z pięcio- lub sześciobiegowymi manualnymi skrzyniami biegów, bądź też z cztero- lub sześciobiegowymi automatami. Wśród jednostek benzynowych nie ma nowości. Tak jak w 406-ce montowane będą silniki o pojemności 1,8 (117 KM), 2,0 (136 KM), 2,2 (160 KM) i 3,0 (211 KM). Najwyraźniej więcej uwagi poświęcono święcącym triumfy silnikom wysokoprężnym, bo mamy tu jednostkę dwulitrową, która dzięki zmianom w porównaniu z tą obecnie montowaną osiąga moc 136 KM. Jest też całkiem nowy silnik o pojemności 1,6 litra, która uzyskuje taką sama moc, jaka uzyskuje dwulitrowy silnik montowany obecnie w 406-ce, to jest 110 KM. Producent zapowiada, że 407-ka będzie również wyposażana w silnik diesla o pojemności 2,7 litra, który PSA będzie produkować wspólnie z Fordem. Jednostka posłuży do napędu Peugeotów, Citroenów, Fordów, a także Jaguara, należącego do stajni Forda.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1373/407-06.jpg',600,452) ) |
| --- | Peugeot 407 od razu zadebiutuje w wersji sedan i saloon, czyli kombi. Nieco poczekać przyjdzie na wersje SW (Station Wagon), która z zewnątrz wygląda jak kombi, za to w środku kryje aż siedem siedzeń umieszczonych w trzech rzędach. Trzeci rząd umieszczony jest w przestrzeni przeznaczonej w kombi na bagaż. Wersja sedan ma długość 4676 mm, szerokość 1811 mm i rozstaw osi wynoszący 2725 mm. Wymiary może nie rekordowe, ale w pełni uzasadniające zapewnienia producenta, że Peugeot 407 jest autem klasy „średniej wyższej”. Co do ostatecznej klasyfikacji i oceny walorów auta, to poczekać wypadnie aż do początku przyszłego roku, to jest do jego oficjalnej premiery.