Bentley przedstawił nowe szczegóły dotyczące podwójnie turbodoładowanej jednostki V8 przeznaczonej dla modelu Mulsanne. Potrzeba było zaledwie 30 godzin, aby nowe serce flagowego Bentleya zaczęło bić.
300 elementów zostało przeprojektowanych, bądź też zaprojektowanych od nowa. Jednostka V8 ma 6.75-litra pojemności, 505 KM i 1020 Nm momentu. Wszystko po to, żeby ważący 2585 kg Muslanne mógł osiągać setkę po zaledwie 5,1 sekundy.
Prędkość maksymalna wynosi bagatela 296 km/h. Każdy silnik zostaje poddany rygorystycznej kontroli, a także dodatkowemu, 80-minutowemu testowi symulującemu jazdę w normalnych warunkach i przy użyciu pełnego zakresu obrotów.
Dzięki nowym systemom kontroli i rozwiązaniom technicznym, nowy silnik jest o 15 proc. bardzie wydajny niż poprzednik. Mimo to w cyklu miejskim potrafi spalić nawet 26 l/100 km. W cyklu mieszanym wartość ta spada do poziomu 17 l/100 km.
Nowy Bentley ma trafić do salonów latem 2010 roku.