Volkswagen rozszerza ofertę modelu Golf Variant o trzy nowe odmiany – Alltrack, R i GTD. Wersje te mają zwiększyć atrakcyjność modelu w oczach klientów, którzy chcą zakupić kombi.
Techniczne i optyczne cechy Golfa Alltracka to seryjny napęd na wszystkie koła 4MOTION, większy prześwit poprzeczny, nadwozie chronione nakładkami poszerzającymi nadkola i progi, nowe zderzaki i wiele innych, specjalnych elementów na zewnątrz i wewnątrz. Do wyboru dla tego wariantu jest jeden silnik benzynowy (1,8 TSI/180 KM) i trzy wysokoprężne (1,6 TDI/110 KM, 2,0 TDI/150 lub 184 KM). Wszystkie motory wyposażono w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. „Benzyniak” oraz najmocniejszy turbodiesel seryjnie współpracują z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Model posiada sprzęgło Haldex, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS zintegrowaną z elektronicznym systemem stabilizacji toru jazdy ESC oraz dodatkową funkcję XDS+, która przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła i optymalizuje zachowanie się samochodu.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Po raz pierwszy od czasu istnienia serii „R” (2002 r.) Golf dostępny jest jako kombi. Samochód napędza 300-konny silnik z turbodoładowaniem, który generuje 380 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,1, prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h a średnie zużycie paliwa oscyluje wokół 7 l/100 km. Golf R Variant seryjnie jest wyposażany w 6-biegową przekładnię DSG i stały napęd na wszystkie koła 4MOTION. O dynamikę dbają też sportowe, obniżone o 20 mm zawieszenie, progresywny układ kierowniczy oraz funkcja ESC Sport z możliwością dezaktywacji. Auto można rozpoznać z przodu po specyficznym zderzaku z dużymi wlotami powieteza, osłonie chłodnicy z logo „R” oraz reflektorach biksenonowych. Z tyłu w oczy rzucają się nowy zderzak, ciemnoczerwone światła, czarny dyfuzor i cztery chromowane końcówki rur wydechowych, zaś z boku – poszerzone progi, logo na przednich błotnikach, chromowane obudowy lusterek, czarne listwy wokół szyb oraz zaciski hamulców w tym samym kolorze. We wnętrzu znajdziemy
m.in. aplikacje dekoracyjne Carbon Race na desce rozdzielczej i poszyciu drzwi, podświetlenie listew progowych czy błękitne wskazówki obrotomierza i prędkościomierza.
Z myślą o dalekich podróżach stworzono Golfa GTD Variant. Pod jego maską pracuje wysokoprężna jednostka 2,0 TDI (184 KM), która spala średnio poniżej 5 l/100 km. Samochód standardowo wyposażono w tryb Start-Stop, układ rekuperacji, funkcję dynamiki jazdy XDS+, ESC Sport, progresywny układ kierowniczy, sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm , biksenonowe reflektory z funkcją doświetlenia zakrętów oraz 17-calowe obręcze typu Curitiba. W Golfie GTD Variant styliści użyli chromowanej listwy w osłonie chłodnicy, zderzaka z diodowymi reflektorami przecimgielnymi, osłony wlotu powietrza w formie plastra miodu, podwójnej, chromowanej końcówki rury wydechowej oraz emblematu GTD. Do środka pasażerowie wchodzą nad podświetlonymi nad biało listwami progowymi. Czekają tam na nich fotele w klasyczną dla GT kratę. Sportowy charakter podkreśla sportowa podsufitka.
Auta można już zamawiać w Niemczech. Datę debiutu na rynku polskim poznamy w późniejszym terminie.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl