Trwa ładowanie...

Nowe MV Agusta Brutale 800 i Dragster 800 pokazane. Mają teraz więcej elektroniki

MV Agusta odświeżyła dwa swoje nakedy z silnikami 800. Na pierwszy rzut oka w modelach Brutale 800 i Dragster 800 niewiele się zmieniło, ale motocykle te są nowocześniejsze między innymi za sprawą nowych kolorowych wyświetlaczy.

MV Agusta Brutale 800MV Agusta Brutale 800Źródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta
d4jdngl
d4jdngl

MV Agusta Brutale 800 i Dragster 800 to bliźniacze modele włoskiej marki. Oba nakedy zostały odświeżone na 2021 r. Nadal napędzają je trzycylindrowe silniki o pojemności 798 cm3, które generują 110 KM w podstawowych odmianach Rosso lub 140 KM w wersjach RR i RR SCS. Maksymalny moment obrotowy to odpowiednio 85 Nm lub 87 Nm.

Mimo takich samych parametrów jak dotychczas, dokonano niewielkich zmian w silniku i układzie wydechowym, aby dostosować te motocykle do normy emisji spalin Euro 5. Wersje SCS mają rozwiązanie nazwane Smart Clutch System, czyli automatyczne sprzęgło – działa nie tylko jak w innych quicksifterach (umożliwiając zmianę biegów w górę i w dół bez wciskania sprzęgła), ale może pracować też automatycznie przy zatrzymaniu i ruszaniu z miejsca.

MV Agusta Dragster 800 Materiały prasowe
MV Agusta Dragster 800Źródło: Materiały prasowe, fot: MV Agusta

Choć podobne do siebie, to oba modele różnią się wyglądem. Oczywiście najważniejsze jest to, że Dragster to motocykl jednoosobowy z krótkim tyłem, ale motocykle te różnią się też kierownicą, umiejscowieniem lusterek, felgami czy obudową wyświetlacza. Ten ostatni jest nowością we wszystkich wersjach MV Agusty Brutale 800 i Dragstera 800. To kolorowy ekran o przekątnej 5,5 cala, który może wyświetlać nawigację z wykorzystaniem smartfonu. Z poziomu telefonu za pomocą aplikacji MV Ride App można też zmieniać ustawienia motocykla.

d4jdngl

Systemami wspomagającymi kierowcę – m.in. cornering ABS czy systemem przeciwdziałającemu unoszeniu się przedniego koła – zarządza nowy układ IMU. Motocykle mają światła LED, a przedni reflektor ma funkcję doświetlania zakrętów. Poprawiony został też tylny amortyzator z pełną regulacją.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj