Nowe MV Agusta Brutale 800 i Dragster 800 pokazane. Mają teraz więcej elektroniki

MV Agusta odświeżyła dwa swoje nakedy z silnikami 800. Na pierwszy rzut oka w modelach Brutale 800 i Dragster 800 niewiele się zmieniło, ale motocykle te są nowocześniejsze między innymi za sprawą nowych kolorowych wyświetlaczy.

MV Agusta Brutale 800MV Agusta Brutale 800
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | MV Agusta
Szymon Jasina

MV Agusta Brutale 800 i Dragster 800 to bliźniacze modele włoskiej marki. Oba nakedy zostały odświeżone na 2021 r. Nadal napędzają je trzycylindrowe silniki o pojemności 798 cm3, które generują 110 KM w podstawowych odmianach Rosso lub 140 KM w wersjach RR i RR SCS. Maksymalny moment obrotowy to odpowiednio 85 Nm lub 87 Nm.

Mimo takich samych parametrów jak dotychczas, dokonano niewielkich zmian w silniku i układzie wydechowym, aby dostosować te motocykle do normy emisji spalin Euro 5. Wersje SCS mają rozwiązanie nazwane Smart Clutch System, czyli automatyczne sprzęgło – działa nie tylko jak w innych quicksifterach (umożliwiając zmianę biegów w górę i w dół bez wciskania sprzęgła), ale może pracować też automatycznie przy zatrzymaniu i ruszaniu z miejsca.

MV Agusta Dragster 800
MV Agusta Dragster 800 © Materiały prasowe | MV Agusta

Choć podobne do siebie, to oba modele różnią się wyglądem. Oczywiście najważniejsze jest to, że Dragster to motocykl jednoosobowy z krótkim tyłem, ale motocykle te różnią się też kierownicą, umiejscowieniem lusterek, felgami czy obudową wyświetlacza. Ten ostatni jest nowością we wszystkich wersjach MV Agusty Brutale 800 i Dragstera 800. To kolorowy ekran o przekątnej 5,5 cala, który może wyświetlać nawigację z wykorzystaniem smartfonu. Z poziomu telefonu za pomocą aplikacji MV Ride App można też zmieniać ustawienia motocykla.

Systemami wspomagającymi kierowcę – m.in. cornering ABS czy systemem przeciwdziałającemu unoszeniu się przedniego koła – zarządza nowy układ IMU. Motocykle mają światła LED, a przedni reflektor ma funkcję doświetlania zakrętów. Poprawiony został też tylny amortyzator z pełną regulacją.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025