Nowe Audi S8 plus: szybka limuzyna

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Audi zaprezentowało nowy model - S8 plus. Samochód rozwija 605 KM mocy i prędkość maksymalną 305 km/h.

Topowy przedstawiciel rodziny modelowej A8 posiada montowany na klapie bagażnika spojler w kolorze nadwozia (na życzenie z karbonu). Osłona chłodnicy Singleframe i jej poziome, potrójne użebrowanie, utrzymano w barwie lśnięcej czerni, zaś kratownicę bocznych wlotów powierza oraz kratownicę osłony chłodnicy - w matowej czerni. Do gamy charakterystycznych elementów stylistycznych należą ponadto przyciemnione światła tylne, czarny dyfuzor i układ wydechowy z końcówkami rur w tym samym kolorze. Przód i tył zdobią napisy S8, a przednie błotniki - emblematy V8T.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ * We wnętrzu znajdziemy czarną skórę z kontrastowymi, czerwonymi szwami. Podsufitkę i półkę za tylnymi siedzeniami wykonano z czarnej Alcantary. W górną część tapicerki wpleciono czerwoną nić, a dolną wykonano ze szczotkowanego aluminium. Dźwignię zmiany biegów automatycznej skrzyni tiptronic oraz konsolę środkową zdobi czarny lakier fortepianowy. Nie zabrakło też okrągłych zegarów z szarymi tarczami, białymi wskazówkami dynamicznie startującymi przy rozruchu i logo S8 na prędkościomierzu. Pedały i podparcie lewej stopy wytworzono z lśniącej stali szlachetnej, przycisk systemu Start-Stop otacza czerwony pierścień, a skórzaną kierownicę ozdobiono dedykowanym emblematem.

Dla potrzeb tego auta zmodyfikowano silnik 4,0 TFSI. Jednostka V8 Biturbo generuje teraz 605 KM mocy i 700 Nm momentu obrotowego, który w trybie overboost sięga 750 Nm. Dzięki mocy powiększonej o 85 KM względem klasycznego S8 limuzyna przyspiesza do "setki" w 3,8 s. Ograniczoną elektronicznie do 250 km/h można opcjonalnie podnieść do 305 km/h. Zmiany polegały na podwyższeniu liczby obrotów, zwiększeniu ciśnienia doładowania, modyfikacji zaworów wydechowych i optymalizacji wewnętrznej geometrii turbosprężarki. Z motorem współpracuje 8-biegowa skrzynia tiptronic.

W Audi S8 plus nie zabrakło sportowego mechanizmu różnicowego, stałego napędu na 4 koła quattro, sportowego zawieszenia pneumatycznego adaptive air suspension sport i dynamicznego układu kierowniczego. Obok ceramicznych hamulców wzmocnionych włóknem szklanym z antracytowymi zaciskami i emblematem Audi ceramic, pojazd posiada sportowy układ wydechowy. Co ciekawe, aluminiowa karoseria waży 231 kg, co jest najlepszym wynikiem wśród aut tej klasy.

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3