Topowy przedstawiciel rodziny modelowej A8 posiada montowany na klapie bagażnika spojler w kolorze nadwozia (na życzenie z karbonu). Osłona chłodnicy Singleframe i jej poziome, potrójne użebrowanie, utrzymano w barwie lśnięcej czerni, zaś kratownicę bocznych wlotów powierza oraz kratownicę osłony chłodnicy - w matowej czerni. Do gamy charakterystycznych elementów stylistycznych należą ponadto przyciemnione światła tylne, czarny dyfuzor i układ wydechowy z końcówkami rur w tym samym kolorze. Przód i tył zdobią napisy S8, a przednie błotniki - emblematy V8T.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ * We wnętrzu znajdziemy czarną skórę z kontrastowymi, czerwonymi szwami. Podsufitkę i półkę za tylnymi siedzeniami wykonano z czarnej Alcantary. W górną część tapicerki wpleciono czerwoną nić, a dolną wykonano ze szczotkowanego aluminium. Dźwignię zmiany biegów automatycznej skrzyni tiptronic oraz konsolę środkową zdobi czarny lakier fortepianowy. Nie zabrakło też okrągłych zegarów z szarymi tarczami, białymi wskazówkami dynamicznie startującymi przy rozruchu i logo S8 na prędkościomierzu. Pedały i podparcie lewej stopy wytworzono z lśniącej stali szlachetnej, przycisk systemu Start-Stop otacza czerwony pierścień, a skórzaną kierownicę ozdobiono dedykowanym emblematem.
Dla potrzeb tego auta zmodyfikowano silnik 4,0 TFSI. Jednostka V8 Biturbo generuje teraz 605 KM mocy i 700 Nm momentu obrotowego, który w trybie overboost sięga 750 Nm. Dzięki mocy powiększonej o 85 KM względem klasycznego S8 limuzyna przyspiesza do "setki" w 3,8 s. Ograniczoną elektronicznie do 250 km/h można opcjonalnie podnieść do 305 km/h. Zmiany polegały na podwyższeniu liczby obrotów, zwiększeniu ciśnienia doładowania, modyfikacji zaworów wydechowych i optymalizacji wewnętrznej geometrii turbosprężarki. Z motorem współpracuje 8-biegowa skrzynia tiptronic.
W Audi S8 plus nie zabrakło sportowego mechanizmu różnicowego, stałego napędu na 4 koła quattro, sportowego zawieszenia pneumatycznego adaptive air suspension sport i dynamicznego układu kierowniczego. Obok ceramicznych hamulców wzmocnionych włóknem szklanym z antracytowymi zaciskami i emblematem Audi ceramic, pojazd posiada sportowy układ wydechowy. Co ciekawe, aluminiowa karoseria waży 231 kg, co jest najlepszym wynikiem wśród aut tej klasy.
ll/moto.wp.pl