Audi zdradziło szczegóły nowej wersji modelu Q7. Samochód ma być połączeniem sportowego ducha, wydajności, jakości i komfortu.
Masa własna pojazdu względem poprzednika spadła o 325 kg (do 1 995 kg). Udało się to uzyskać dzięki lekkiej, wielomateriałowej konstrukcji karoserii i nowemu podwoziu. Inżynierowie Audi obniżyli też zużycie paliwa - o 28 proc. (3,0 TFSI, 333 KM) oraz 23 proc. (3,0 TDI, 272 KM). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 6,1 i 6,3 s. Kierowca już w podstawowej wersji będzie mógł korzystać z asystenta jazdy w korkach oraz z adaptacyjnego tempomatu z automatyczną regulacją odległości między autami.
Na pokładzie znalazł się zarówno modułowy System Infotainment drugiej generacji, jak i wirtualny kokpit. Nowymi elementami są MMI all-in-touch z dużym panelem dotykowym, Audi tablet dla pasażerów siedzących z tyłu, dwa systemy nagłaśniające oferujące dźwięk w formacie 3D oraz możliwość zintegrowania smartfona z Google Andrioid Auto oraz Apple Car Play. Rozbudowano też usługi Audi connect.
Producent z Ingolstadt zapowiada jednocześnie model Q7 e-tron quattro. Będzie to pierwsza w historii Audi hybryda typu plug-in z silnikiem wysokoprężnym. Za napęd tego samochodu odpowie układ hybrydowy o łącznej mocy 373 KM i momencie 700 Nm. Apetyt na paliwo wyniesie 1,7 l ON/100 km, będzie można też pokonać do 56 kilometrów wyłącznie w trybie elektrycznym.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl