Moto Guzzi pokazało V7 w sportowej wersji Stone Corsa

Jeśli myśleliście, że Moto Guzzi V7 nie może być bardziej stylowe, to właśnie Włosi udowodnili, że się myliliście. Podczas odbywającej się w Mandello imprezy Open House 2023 na oczach tysięcy fanów marki zaprezentowano wersję Stone Corsa, która wizualnie jest tą najbardziej różniącą się od pozostałych odmian modelu V7.

Moto Guzzi V7 Stone CorsaMoto Guzzi V7 Stone Corsa
Źródło zdjęć: © Moto Guzzi
Szymon Jasina

Moto Guzzi V7 to najbardziej klasyczny model włoskiej marki, który wyglądem i korzeniami sięga wiele dekad wstecz. Choć od dawna dostępny jest w kilku wersjach, to różnice między nimi są kosmetyczne — wydech, felgi, ilość chromu. Jednak zaprezentowana właśnie odmiana Stone Corsa wyróżnia się zdecydowanie bardziej (choć w praktyce różnic wcale nie jest tak dużo).

Nazwa mówi wiele, gdyż "corsa" to po włosku "wyścig", zatem Moto Guzzi V7 Stone Corsa jest stylizowane na klasyczny motocykl wyścigowy. Oldschoolowa owiewka otaczająca okrągłe przednie światło był znak rozpoznawczy sportowych jednośladów sprzed ponad pół wieku. Do tego wersja Stone Corsa ma zmienione siedzisko, którego kształt również przywodzi na myśl dawne maszyny wyczynowe. Opcjonalnie można też zakupić osłonę na miejsce dla pasażera, co czyni wygląd motocykla jeszcze bardziej rasowym.

Moto Guzzi V7 Stone Corsa
Moto Guzzi V7 Stone Corsa © Moto Guzzi

Cały projekt Moto Guzzi ozdobiło specjalnym malowaniem — szarym u góry i czerwonym niżej. Z jednej strony bez zbędnej ekstrawagancji, a z drugiej ze smakiem, sportowo i zadziornie. Włosi potrafią.

Moto Guzzi V7 Stone Corsa wygląda naprawdę dobrze i nie sposób nie mieć wrażenia, że marka z Mandello del Lario mogłaby w ten sposób rozbudować linię modelu V7 (wzorem klasycznych modeli Triumpha). Jednak to tylko moje marzenia, natomiast sam model Stone Corsa już można zamawiać. We Włoszech jest wyceniony na 9999 euro. Polska cena jeszcze nie została podana, ale ponieważ w Italii nowy model kosztuje tyle, co V7 Specjał Edition, to jeśli u nas będzie tak samo, to można spodziewać się kwoty 49 900 zł.

Moto Guzzi V7 Stone Corsa
Moto Guzzi V7 Stone Corsa © Moto Guzzi

Podczas Open House 2023 zaprezentowano też standardowe Moto Guzzi V7 Stone w nowym zielonym kolorze Verde Camo, który będzie oferowany obok już dostępnych czterech wersji kolorystycznych (czerwonej, żółtej, szarej i czarnej).

Moto Guzzi V7 Stone Corsa
Moto Guzzi V7 Stone Corsa © Moto Guzzi
Moto Guzzi V7 Stone Corsa
Moto Guzzi V7 Stone Corsa © Moto Guzzi
Moto Guzzi V7 Stone Corsa
Moto Guzzi V7 Stone Corsa © Moto Guzzi
Moto Guzzi V7 Stone Corsa
Moto Guzzi V7 Stone Corsa © Moto Guzzi
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła