Milion chińskich Audi

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Milionowe audi trafiło do swojego właściciela w Chinach. Niebieskie Q5 trafiło do klienta z Changchun. Historia Audi w Chinach rozpoczęła się w 1988 r. umową między Audi i FAW (First Automobile Works) dotyczącą montażu Audi 100.

Obraz
© (fot. CC/wikimedia/Konstantin)

- _ Ten rekord to kolejny milowy krok w historii Audi w Chinach _ - powiedział Rupert Stadler, Prezes Zarządu Audi AG. - _ 22 lata temu byliśmy pierwszą marką Premium w Chinach i od tego czasu jesteśmy niekwestionowanym liderem w tym segmencie _.
950 000 samochodów wydanych klientom zostało wyprodukowanych w Chinach, 50 000 importowano. Żadnemu innemu producentowi samochodów Premium na świecie nie udało się dotychczas sprzedać na chińskim rynku więcej niż milion samochodów. W pierwszych dziewięciu miesiącach roku 2010 Audi dostarczyło klientom w Chinach i Hongkongu 175 000 samochodów, to kolejny rekord.

- _ W tym roku wydamy klientom w Chinach ponad 200 000 samochodów _ - wyjaśnił Dr Dietmar Voggenreiter, szef Audi w Chinach. - _ I określiliśmy już nasz kolejny cel sprzedaży: w najbliższych trzech latach chcemy sprzedać drugi milion _.

Historia czterech pierścieni rozpoczęła się w Chinach w roku 1988 umową między Audi i FAW dotyczącą montażu modelu Audi 100 z importowanych modułów. Dodatkowo nastąpił transfer technologii w produkcji i planowaniu oraz zorganizowano szkolenia dla współpracowników z Chin. W 1995 r. podpisano list intencyjny między Volkswagen AG i FAW, który dotyczył produkcji Audi w ramach spółki. Rok później z taśmy produkcyjnej zjechało Audi 200, wyprodukowane w 60 proc. w Chinach. W roku 2000 Audi i FAW-VW wprowadziło na rynek pierwsze Audi A6 - w wersji długiej, ponieważ chińscy klienci oczekiwali limuzyny prowadzonej przez szofera i oferującej dużo miejsca z tyłu. W połowie 2005 r. pojawiła się kolejna generacja Audi A6L, a na początku 2009 Audi A4L.

* TUTAJ POZNASZ HISTORIĘ WSPÓŁPRACY AUDI I FAW * Dzisiaj Audi produkuje w Chinach A6L, A4L, a od 2009 także Q5 na chiński rynek. W roku ubiegłym fabryka, dzięki rozbudowie, zwiększyła swoje możliwości produkcyjne do 300 000 samochodów. Sieć dealerska liczy w Chinach 157 zakładów dealerskich znajdujących się w 106 miastach, a do roku 2013 zostanie rozbudowana do ponad 400 stacji dealerskich.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇