Trwa ładowanie...

Mazda3: premiera wersji sedan

Mazda3: premiera wersji sedan
d1u6y09
d1u6y09

Już w kilka miesięcy po mającej miejsce na ubiegłorocznych targach frankfurckich premierze nowej Mazdy3, producent wprowadza już jej kolejna wersję. Był hatchback, teraz jest też sedan.
Najdziwniejsze jest to, że sedan właściwie wygląda jak auto pięciodrzwiowe... choć zupełnie inne niż sprzedawany od czterech miesięcy hatchback Mazdy3.

Mazda3 sedan jest z pewnością mniej pojemna od wersji hatchback, ale też trudno zarzucić jej małe rozmiary przestrzeni bagażowej (413 litrów i 675 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach). Wersja sedan adresowana jest, wedle deklaracji producenta, do pokolenia trzydziestolatków, które choć czasem zakłada już rodziny, to jednak niechętnie rezygnuje ze sportowego charakteru auta. Mazda3 sedan ma przykuwać uwagę dynamiczną linią nawiązującą nieco do świetnie sprzedającego się od półtora roku modelu Mazda6. Podobieństwo to widać też wyraźnie we wnętrzu auta, zaprojektowanego rzeczywiście ze sportowym biglem.

Wraz z wprowadzeniem wersji sedan, paleta silników montowanych w Mazdach 3 poszerzy się o dwie jednostki: benzynową 1.4 MZR, oraz diesla common rail 1.6 MZ-CD. Nowy silnik benzynowy będzie teraz najsłabszą propozycją, bo poza nim montować się będzie oferowane już silniki benzynowe 1.6 i 2.0. 1.4 MZR osiąga moc maksymalną 84 KM @ 6 tys obr/min, zaś maksymalny moment obrotowy wynosi 122 Nm @ 4 tys obt/min. Jednostka pozwala rozpędzać auto od 0 do 1oo km/h w 14,3 sekundy i osiągać prędkość maksymalną 169 km/h. Osiągi te są raczej skromne i zdaje się, że Mazda3 nim napędzana nie będzie przysparzać Maździe 3 wizerunku auta sportowego.

...Za to osiągi silnika wysokoprężnego produkowanego przez Mitsubishi wspólnie ze Smartem zasługują na uznanie. Z pojemności 1,6 uzyskano moc maksymalną 109 KM @ 4 tys i maksymalny moment obrotowy 245 Nm @ 1,75 tys obr/min. Wszystkie silniki współpracują z pięciobiegowymi skrzyniami manualnymi, a tylko benzynowa jednostka 1.6 może być opcjonalnie wyposażona w czterobiegowy automat.

d1u6y09

Mazda3 będzie standardowo wyposażona w ABS i EBD, przednie i boczne poduszki powietrzne. Kurtyny powietrzne, oraz system stabilizujący tar jazdy będą montowane opcjonalnie. Producent przewiduje, że Mazda3 sedan zdobędzie przynajmniej 4 gwiazdki w teście zderzeniowym przeprowadzanym przez EuroNCAP. ...i tak będzie z pewnością. Wprawdzie testów Mazdy3 w wersji hatchback nie przeprowadzono, ale właśnie 4 gwiazdki otrzymał zarówno model Mazda6, jak i Mazda2.

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj