Najważniejszą premierą Mazdy na frankfurckim salonie samochodowym jest całkowicie nowy samochód oznaczony, jako CX-5. Auto jest prekursorem nowej technologii Skyactive oraz języka stylistycznego Kodo. Na scenie znajdzie się także odnowiona Mazda3.
Światowa premiera kompaktowego suva CX-5 ma być dla Mazdy początkiem nowej ery. Auto jest bowiem pierwszym pojazdem firmy, który w pełni używa technologii Skyactive i nowy język stylizacji KODO - Dusza Ruchu. Będzie on dostępny z trzema nowoczesnymi silnikami o rekordowym stopniu sprężania 14:1 - dieslem Skyactiv-D 2,2 z dwustopniowym doładowaniem w dwóch wariantach mocy oraz benzynowym Skyactiv-G 2,0 z wtryskiem bezpośrednim, połączonymi z nową, 6-biegową automatyczną skrzynią Skyactiv-DRIVE lub 6-biegową ręcznie sterowaną Skyactiv-MT.
Mazda CX-5 ma bardzo duży bagażnik i jedną z największych w klasie przestrzeń na nogi pasażerów na tylnych siedzeniach. Wyróżnia się wyjątkową funkcjonalnością i niskim poziomem hałasu. Najwyższe bezpieczeństwo uzyskano wprowadzając układ monitorowania tyłu pojazdu - Rear Vehicle Monitoring (RVM) i nowe wyposażenie zwiększające bezpieczeństwo czynne, jak układy Smart City Brake Support (SCBS) - system automatycznego hamowania, High-Beam Control (HBC) - automatycznej zmiany świateł z drogowych na mijania podczas jazdy nocnej i Lane Departure Warning - system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. W połączeniu z atrakcyjnym designem Mazda CX-5 zapowiada się jako nowy wzorzec w klasie kompaktowych SUV-ów od momentu wejścia na rynki europejskie na początku 2012 r.
Odnowiona wersja bestsellera Mazdy - Mazda3 - ma bardziej muskularny wygląd dzięki nowemu przodowi, nowemu tylnemu zderzakowi i nowym felgom o wygiętych ramionach. Wnętrze Mazdy3 stało się jeszcze przyjemniejszym miejscem do podróżowania, dzięki nowym materiałom i kolorom, poprawie ergonomii, nowemu wyposażeniu i lepszemu wyciszeniu kabiny.
Wybór siedmiu oszczędnych silników - czterech benzynowych, w tym dwóch z bezpośrednim wtryskiem paliwa, i trzech turbodiesli - współpracujących ze skrzyniami 6- lub 5-biegowymi albo z 5-stopniową skrzynią automatyczną został zachowany w modelu po faceliftingu. Nowością jest automatyczna wersja Activematic, dostępna po raz pierwszy w Europie wraz z silnikami benzynowymi o małej mocy.
* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEJ MAZDY3 * Jak zapewnia Mazda, znacznie poprawiono właściwości jezdne auta. Odnowiona Mazda3 ma prowadzić się płynniej i bardziej precyzyjnie reagować na ruchy kierownicy. Składają się na to nowe usztywnienia nadwozia, amortyzatory w zawieszeniu i poprawione elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy, a także sztywniejsze koła. Nowością w Mazdzie3 jest wskaźnik zmiany biegu i układ nawigacyjny Mazdy bazujący na technologii TomTom.
Mazda3 facelift zachowuje doskonałe bezpieczeństwo bierne i czynne znane z poprzedniego modelu. Układ monitorowania tyłu pojazdu (RVM) dostępny w Maździe3 otrzymał nagrodę Euro NCAP Advanced na tegorocznym salonie samochodowym we Frankfurcie.