Luksusowa marka ma kolejne dwa modele. Debiutuje Bimota KB4 i KB4 RC 

Na targach EICMA, dwa lata po premierze prototypu, Bimota zaprezentowała produkcyjną wersję sportowego modelu KB4. Co więcej, razem z nią pojawił się też KB4 RC – naked o takiej stylistyce, że nie da się go pomylić z żadnym innym motocyklem.

Bimota KB4Bimota KB4
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Bimota
Szymon Jasina

Bimota wróciła do życia potwornie mocnym uderzeniem. Pierwszym nowym modelem było doładowane Tesi H2, jednak już od 2019 wiemy, że przygotowywany był kolejny. Bimota KB4 właśnie zadebiutowała i to w dwóch wersjach. Obie napędzane są czterocylindrowym silnikiem z modelu Kawasaki Ninja 1000SX. Jest to jednostka o pojemności 1043 cm3 i mocy 143 KM.

Zawieszenie Bimoty KB4 dostarczył Ohlins. Z przodu jest to widelec FG R&T NIX 30 z goleniami 43 mm, a z tyłu pojedynczy amortyzator TTX 30. Hamulce to Brembo Stylema – dwie tarcze 320 mm z przodu i pojedyncza 220 mm z tyłu. Zadbano też o niezłą jak na tak duży silnik masę – na sucho motocykl waży 187 kg.

Bimota KB4
Bimota KB4 © Materiały prasowe | Bimota

Jednak nie jest tajemnicą, że tym, czym ma przyciągać Bimota KB4 (oprócz wysokiej jakości częściami i materiałami) jest ekskluzywność i wygląd. Wersja sportowa ma owiewki inspirowane stylem retro z okrągłym przednim światłem i płynnie połączoną z całością szybą. Motocykl ma też bardzo charakterystyczną linię boczną, która jeszcze bardziej rzuca się w oczy w drugiej wersji.

Włoska marka od razu pokazała też nakeda. Bimota KB4 RC pozbawiona jest retro owiewki i choć też ma okrągłe światło, to jest bardziej kanciasta i nowoczesna. Choć tym, co najbardziej wyróżnia ją tłumu jest bok w kształcie grubego łuku wygiętego ku górze i tyłowi.

Bimota KB4 RC
Bimota KB4 RC © Materiały prasowe
Bimota KB4
Bimota KB4 © Materiały prasowe | Bimota
Bimota KB4 RC
Bimota KB4 RC © Materiały prasowe
Bimota KB4
Bimota KB4 © Materiały prasowe | Bimota

Bimota KB4 | Official video |

Bimota KB4 RC | Official video |

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy