Cena zwala z nóg, ale to motocykl z innego świata. Bimota Tesi H2 Carbon trafia do sprzedaży

Włoska marka Bimota wróciła do życia dzięki temu, że niecałą połowę udziałów w niej kupiło Kawasaki. W efekcie powstał ekskluzywny model Tesi H2. Dla tych, dla których nie jest on wyjątkowo wyjątkowy, przygotowano jeszcze rzadszą i droższą wersję Carbon.

Bimota Tesi H2Bimota Tesi H2
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Bimota
Szymon Jasina

Bimota Tesi H2 to wyjątkowy motocykl, który napędzany doładowany silnik Kawasaki znany z modeli H2. W przypadku włoskiego motocykla czterocylindrowa rzędowa jednostka o pojemności 998 cm3 dostarcza maksymalną moc 231 KM przy 11 500 obr./min lub nawet 242 KM przy wykorzystaniu wlotu powietrza ram air. Maksymalny moment obrotowy wynosi 141 Nm przy 11 000 obr./min.

Ta zawrotna moc to oczywiście nie wszystko. Bimotę Tesi H2 wyróżnia konstrukcja z podwójnym aluminiowym wahaczem z przodu i owiewki z włókna węglowego. W efekcie ten potężny motocykl waży na sucho tylko 207 kg. To wszystko jednak sporo kosztuje – dokładniej ok. 290 tys. zł. Jednak Bimota przygotowała coś jeszcze bardziej specjalnego.

Bimota Tesi H2 Carbon to edycja specjalna włoskiego motocykla, której owiewki zostały pomalowane przezroczystym lakierem prezentującym wzór włókna węglowego. Odmiana ta będzie oferowana od marca 2021 r. w Wielkiej Brytanii w cenie 59 tys. funtów, co po przeliczeniu daje kwotę ponad 306 tys. zł.

Oczywiście oprócz ciekawego wyglądu (i prawdopodobnie większej liczby elementów z włókna węglowego) otrzyma się też jeszcze większą ekskluzywność, gdyż zaplanowane jest wyprodukowanie tylko 10 egzemplarzy Bimoty Tesi H2 Carbon. Choć włoska marka już zapowiedziała, że jeśli będzie zainteresowania, to liczba ta może się nieco zwiększyć.

Bimota Tesi H2 to motocykl bez wątpienia wyjątkowy. Stworzony dla klientów, dla których cena nie ma większego znaczenia. Oczywiście model ten jest lepszy od Kawasaki Ninja H2 (które też oferowane jest w wersji Carbon), ale raczej nie ponad dwa razy lepszy, jak sugerowałaby cena. Jednak przy tym Bimota ma szanse stać się motocyklowym odpowiednikiem Bugatti, czyli marką produkującą najbardziej imponujące maszyny niezależnie od kosztu.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025