Bimota Tesi H2 debiutuje przed trafieniem do salonów. Cena zwala z nóg

Bimota wraca po latach i to w wielkim stylu. Pierwszym nowym modelem włoskiej marki będzie Tesi H2. Motocykl ten ma zapewniać niesamowite osiągi i w jego konstrukcji będą wykorzystane drogie materiały i rozwiązania techniczne. To natomiast przełoży się na cenę maszyny. Stwierdzić, że będzie ona ogromna, to jak nie powiedzieć nic.

Bimota Tesi H2Bimota Tesi H2
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Bimota
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Firma Bimota powstała we włoskim Rimini w latach 70., jednak w XXI w. miała problemy i zbankrutowała. Teraz wraca do życia między innymi za sprawą tego, że 49 proc. udziałów w niej kupiło Kawasaki. Pierwszym modelem powracającej marki będzie Tesi H2, którego koncept zaprezentowano w 2019 r. na targach EICMA. Teraz już można zobaczyć wersję produkcyjną, ale jeszcze ważniejsze jest to, że poznaliśmy sporo szczegółów z nią związanych.

Motocykl Bimota Tesi H2 wyróżnia zastosowanie podwójnego wahacza z przodu. Elementy te (podobnie jak z tyłu) wykonane są z aluminium. Jednak tym, co szczególnie pomaga obniżyć masę motocykla, są owiewki z włókna węglowego. Imponujący jest też napęd.

Bimota Tesi H2
Bimota Tesi H2 © Materiały prasowe | Bimota

Nazwa modelu i udział Kawasaki w całym projekcie pozwalają się łatwo domyślić, jaka jednostka będzie napędzała nowy motocykl Bimoty. Jest to oczywiście silnik znany z modelu Kawasaki Ninja H2. Jednostka o pojemności jednego litra wyposażona w sprężarkę bez wątpienia pasuje do ekstremalnego motocykla, jakim ma być Bimota Tesi H2. Standardowo silnik ten generuje 231 KM, a z systemem Ram Air nawet 243 KM.

Wbrew wcześniejszym domysłom nie zastosowano (przynajmniej na razie) jednostki z ekstremalnego, torowego modelu Ninja H2R, która wytwarza 310 KM (lub 326 KM z systemem Ram Air). Mimo wszystko Bimota Tesi H2 może mieć nieco lepsze od japońskiego odpowiednika choćby dlatego, że będzie o ok. 9 kg lżejsza, ale może też oferować lepsze właściwości jezdne.

Bimota Tesi H2
Bimota Tesi H2 © Materiały prasowe | Bimota

Już ruszyła możliwość składania zamówień na Bimotę Tesi H2, a włoskie motocykle z japońskim sercem będzie można odbierać od 1 października. Na początek do sprzedaży trafi specjalna edycja 250 egzemplarzy i będą one dostępne tylko w Europie. Jednak tym, co działa na wyobraźnię równie mocno jak osiągi, jest cena. Tesi H2 kosztuje 64 tys. euro, co w tym momencie oznacza 285 tys. zł.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025