Bimota Tesi H2 debiutuje przed trafieniem do salonów. Cena zwala z nóg

Bimota wraca po latach i to w wielkim stylu. Pierwszym nowym modelem włoskiej marki będzie Tesi H2. Motocykl ten ma zapewniać niesamowite osiągi i w jego konstrukcji będą wykorzystane drogie materiały i rozwiązania techniczne. To natomiast przełoży się na cenę maszyny. Stwierdzić, że będzie ona ogromna, to jak nie powiedzieć nic.

Bimota Tesi H2Bimota Tesi H2
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Bimota
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Firma Bimota powstała we włoskim Rimini w latach 70., jednak w XXI w. miała problemy i zbankrutowała. Teraz wraca do życia między innymi za sprawą tego, że 49 proc. udziałów w niej kupiło Kawasaki. Pierwszym modelem powracającej marki będzie Tesi H2, którego koncept zaprezentowano w 2019 r. na targach EICMA. Teraz już można zobaczyć wersję produkcyjną, ale jeszcze ważniejsze jest to, że poznaliśmy sporo szczegółów z nią związanych.

Motocykl Bimota Tesi H2 wyróżnia zastosowanie podwójnego wahacza z przodu. Elementy te (podobnie jak z tyłu) wykonane są z aluminium. Jednak tym, co szczególnie pomaga obniżyć masę motocykla, są owiewki z włókna węglowego. Imponujący jest też napęd.

Bimota Tesi H2
Bimota Tesi H2 © Materiały prasowe | Bimota

Nazwa modelu i udział Kawasaki w całym projekcie pozwalają się łatwo domyślić, jaka jednostka będzie napędzała nowy motocykl Bimoty. Jest to oczywiście silnik znany z modelu Kawasaki Ninja H2. Jednostka o pojemności jednego litra wyposażona w sprężarkę bez wątpienia pasuje do ekstremalnego motocykla, jakim ma być Bimota Tesi H2. Standardowo silnik ten generuje 231 KM, a z systemem Ram Air nawet 243 KM.

Wbrew wcześniejszym domysłom nie zastosowano (przynajmniej na razie) jednostki z ekstremalnego, torowego modelu Ninja H2R, która wytwarza 310 KM (lub 326 KM z systemem Ram Air). Mimo wszystko Bimota Tesi H2 może mieć nieco lepsze od japońskiego odpowiednika choćby dlatego, że będzie o ok. 9 kg lżejsza, ale może też oferować lepsze właściwości jezdne.

Bimota Tesi H2
Bimota Tesi H2 © Materiały prasowe | Bimota

Już ruszyła możliwość składania zamówień na Bimotę Tesi H2, a włoskie motocykle z japońskim sercem będzie można odbierać od 1 października. Na początek do sprzedaży trafi specjalna edycja 250 egzemplarzy i będą one dostępne tylko w Europie. Jednak tym, co działa na wyobraźnię równie mocno jak osiągi, jest cena. Tesi H2 kosztuje 64 tys. euro, co w tym momencie oznacza 285 tys. zł.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀