KTM złamało postanowienie. Austriacy testują drogową wersję modelu RC 8C 

Miejsce mocnych sportowych maszyn jest na torach, a nie na ulicach – tak mówił szef KTM-a. Wygląda na to, że przynajmniej częściowo się to zmienia. Na niemieckiej autostradzie przyłapano prototyp motocykla, który prawdopodobnie jest drogową wersją limitowanego modelu RC 8C.

KTM RC 8CKTM RC 8C
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Szymon Jasina

KTM RC 8C było niemałym zaskoczeniem. Austriacka marka niemal od podstaw przygotowała motocykl sportowy ze średniej półki tylko po to, żeby wyprodukować zaledwie 100 egzemplarzy wersji torowej (które wyprzedały się w niecałe 5 minut). Nie był to po prostu KTM 890 Duke R przebrany w owiewki, a konstrukcja oparta o zupełnie nową ramę. Było więc ogromnym zaskoczeniem, że włożono tyle pracy dla wyprodukowania zaledwie setki maszyn dla pasjonatów.

Wszystko wskazuje na to, że jednak tak nie było. KTM RC 8C był jedynie wstępem do drogowego motocykla sportowego średniej klasy. Nadchodzący motocykl powinien mieć tę samą ramę ze stalowych rur. Można też spodziewać się podobnego wyglądu, choć oczywiście wersja z homologacją drogową musi mieć światła, lusterka i miejsce na tablicę rejestracyjną. Do tego zapewne będzie dwuosobowa. Pytanie, czy KTM zdecyduje się na pozostawienie sporych przednich skrzydeł z modelu RC 8C.

Za napęd powinien odpowiadać ten sam dwucylindrowy silnik o pojemności 889 cm3, ale można się spodziewać nieco mniejszej mocy niż 128 KM wersji torowej, która ma m.in. wyczynowy wydech Akrapovica. Czy będzie to taka sama konfiguracja jak w modelu KTM 890 Duke R o mocy 121 KM? Tego jeszcze nie wiadomo. Dodatkowe wyposażenie i większy wydech oznaczają też, że drogowy brat RC 8C będzie nieco cięższy, ale wartość wyjściowa 140 kg bez płynów to dobry prognostyk.

Oczywiście w nowym modelu można się spodziewać sportowo zestrojonego i w pełni regulowanego zawieszenia oraz hamulców Brembo. Pozostaje też pytanie o nazwę tego motocykla, ale KTM RC 890 narzuca się sama.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇