Trwa ładowanie...

Indyjski Hero tworzy w Niemczech sportowy motocykl elektryczny

Hero MotoCorp to indyjski producent motocykli, który ma zamiar wejść na rynek modeli elektrycznych. I to nie byle jakich, bo zamiast małych maszyn pracują nad mocnymi sportowymi motocyklami. Prace nad nimi trwają już w Niemczech, dzięki czemu mają być dostosowane do potrzeb zachodnich klientów.

Koncepcyjny motocykl Hero to dowód na to, że marka ma ambitne plany.Koncepcyjny motocykl Hero to dowód na to, że marka ma ambitne plany.Źródło: Materiały prasowe, fot: Hero
d28szw9
d28szw9

Marka Hero oferuje głównie tańsze, małe motocykle. To właśnie takie modele należą do najpopularniejszych w Indiach. Jednak teraz ten producent ma plan podbicia nowych rynków i pracuje nad linią motocykli nazwaną e.US. Jest to skrót od Electric Ultra Sport, co oznacza mocne sportowe motocykle elektryczne, a więc coś zupełnie wyjątkowego dla indyjskiej marki.

Modele e.US mają być stworzone w znacznej mierze z myślą o zachodnich, bogatszych rynkach. Nie jest więc przypadkiem, że są opracowywane w centrum technologicznym firmy Hero MotoCorp, które znajduje się w Bawarii. Będzie to zatem zarówno spory krok dla firmy pod względem wizerunkowym, jak i technologicznym. Patrząc na inne motocykle podobnej klasy, można się spodziewać, że elektryczne modele Hero nie będą należały do tanich. Jednak z drugiej strony indyjskiej firmie na pewno będzie zależało, aby być konkurencyjną cenowo.

Jednym ze sposobów na to ma być miejsce produkcji. Choć w dużej części elektryczne motocykle Hero e.US będą opracowane w Niemczech, to już produkcja będzie miała miejsce w indyjskim Jaipurze, z którego pochodzi marka.

Co ważne – istnieją dwie marki Hero należące do rodziny Munjal. Hero MotoCorp zajmująca się modelami spalinowymi oraz Hero Electric produkująca skutery i motocykle na prąd. Zgodnie z tym podziałem ta pierwsza nie będzie mogła oferować modeli elektrycznych pod marką Hero, a zatem e.US będzie musiał otrzymać nową nazwę.

d28szw9

Na razie nie są znane żadne szczegóły dotyczące elektrycznych motocykli e.US, ale można się spodziewać sporej mocy, świetnego przyspieszenia i prowadzenia, które będzie odpowiadało tym osiągom. Ważną kwestią pozostaje też zasięg tych maszyn. Jeśli Hero chce poważnie myśleć o konkurowaniu na rodzącym się rynku elektrycznych modeli, to będzie musiało dorównać takim motocyklom, jak Harley-Davidson LiveWire, ale przy zauważalnie niższej cenie zachęcającej do zakupu maszyny mniej uznanego producenta.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj