Peugeot 3008 HYbrid4 to pierwszy samochód, który będzie łączył silnik wysokoprężny i jednostkę elektryczną. Przy łącznej mocy 200 KM, przekazywanej na wszystkie koła (163 KM z silnika spalinowego dla przedniej osi i 37 z elektrycznego dla tylnej), samochód ma zużywać średnio 3,8 l paliwa/100 km i emitować 99 g CO2/km, co jest wynikiem o około 35 proc. lepszym od porównywalnych silników, które nie sa wspomagane przez jednostki elektryczne.
Dwulitrowy silnik HDi z filtrem FAP będzie automatycznie wyłączał się podczas stania w korkach lub oczekiwania na zmianę światła na skrzyżowaniu. Producent nie poinformował jednak, jak technologia Stop & Start wpłynie na turbosprężarkę.
* TU ZOBACZYSZ GALERIĘ PEUGEOT 3008 HYBRID * Samochód wspomagany przez silnik elektryczny może w pełni wykorzystać swój potencjał dzięki czterem trybom jazdy: zero-emisyjnemu (wykorzystanie wyłącznie silnika elektrycznego), 4x4, Sport i Auto.
Produkowany we Francji 3008 HYbrid4 będzie sprzedawany w europejskich salonach od wiosny 2011 roku.
[
]( http://www.carfocus.pl )