Honda prezentuje nowe "500". Oto CB500F, CB500R i CB500X po zmianach
Honda odświeżyła swoje popularne motocykle na kategorię A2. Naked CB500F, sportowy CB500R i turystyczny CB500X otrzymały zestaw podobnych nowości na rok modelowy 2022.
Wszystkie trzy motocykle Hondy napędzane są takim samym dwucylindrowym silnikiem o pojemności 471 cm3. Jego maksymalna moc to 47,6 KM (35 kW), czyli maksymalna dozwolona dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2. Teraz otrzymał on nowe ustawienia systemu wtryskowego, co ma przełożyć się na poprawę charakterystyki momentu obrotowego i wyczucia przez kierowcę. Motocykle mają też lżejsze chłodnice.
Hondy CB500F, CB500R i CB500X na 2022 rok dostały nowe przednie zawieszenie Showa z widelcem o średnicy 41 mm, które ma za zadanie poprawić przyczepność i komfort. Przy przednim kole znalazły się nowe hamulce – tarcze o średnicy 296 mm i zaciski Nissin. W przypadku turystycznej Hondy CB500X dodatkowo przednie zawieszenie ma większy skok, a koło jest większe (19 cali) i lżejsze. Ważące mniej aluminiowe felgi znalazły się też w modelach CB500F i CB500R.
Trzy "500" Hondy przeszły też zmiany z tyłu, gdzie zastosowano lżejszy wahacz, który jest sztywniejszy skrętnie, ale bardziej elastyczny na boki. Ta materiałowa zmiana poprawia przyczepność i osiągi w zakrętach. Sam tylny amortyzator też został zestrojony nieco inaczej.
Naked, motocykl sportowy i turystyk dostały nowe LED-owe światła, które mają lepiej oświetlać drogę. Jednak mimo sporej liczby nowości technicznych zmian w wyglądzie nie przewidziano.