Honda pokazała model Hawk 11. To naked z retro owiewką

Na targach w Osace Honda zaprezentowała kolejnego kuzyna modelu Africa Twin. Hawk 11 napędzany jest silnikiem kultowego turystyka, ale to naked z owiewką inspirowaną motocyklami sportowymi sprzed kilku dekad.

Honda Hawk 11Honda Hawk 11
Źródło zdjęć: © Honda
Szymon Jasina

Nakedy należą do najpopularniejszych rodzajów motocykli, panuje moda na styl retro, a silnik modelu Africa Twin montowany jest w kolejnych modelach – gdy połączymy te części układanki otrzymujemy Hondę Hawk 11. To już czwarty model japońskiej marki z dużą dwucylindrową rzędówką. Ostatnio Honda zaczęła mocno ją eksploatować.

Silnik znany przede wszystkim z modelu Africa Twin (i dający mu nazwę) w ostatnim czasie trafił też do cruisera CMX1100 Rebel i szosowego turystyka NT1100. Kolejnym modelem jest retro naked Hawk 11. Jak widać w tej klasie Honda lubi się inspirować stylistyką sprzed lat, choć nowy model jest zupełnie inny niż np. CB650R.

Honda Hawk 11
Honda Hawk 11 © Honda

W przypadku nowego nakeda Hondy nazwa nawiązuje do modeli Hawk z lat 70. i 80., ale stylistycznie już nie czerpie z nich tak dużych inspiracji. Przede wszystkim nie jest to naked pozbawiony jakichkolwiek owiewek. Hawk 11 ma sporą osłonę na wysokości okrągłego przedniego reflektora, która nawiązuje do klasycznym motocykli sportowych (trochę przypominająca tę z jeszcze mocniej zabudowanej MV Agusty Superveloce). Ciekawym akcentem są też lusterka umieszczone poniżej kierownicy.

O stronie technicznej Hondy Hawk 11 nie wiadomo jeszcze zbyt wiele. Oczywiście będzie ona napędzana znanym dobrze dwucylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 1084 cm3. Nie wiadomo jednak, czy będzie ona miała standardową moc 102 KM, czy może mniejszą, jak w Rebelu, a może wręcz odwrotnie? Może bardziej sportowy model zaoferuje więcej, nawet kosztem przebiegu momentu obrotowego?

Honda Hawk 11
Honda Hawk 11 © Honda

Nie podano też informacji, czy Hawk 11 będzie oferowany tylko z manualną przekładnią, czy może też dostanie opcję dwusprzęgłowego automatu. Wersja ze skrzynią DCT wydaje się całkiem prawdopodobna, gdyż wszystkie trzy pozostałe modele z tym silnikiem mają taką.

Można przy tym liczyć, że Honda Hawk 11 nie będzie przesadnie droga. W końcu jest bardziej goła niż Africa Twin, będzie miała prostsze zawieszenie, a o tym, jakiej klasy będzie to motocykl, może też świadczyć tradycyjny monochromatyczny okrągły wyświetlacz LCD, a nie kolorowy ekran jak w modelu turystycznym.

Honda Hawk 11
Honda Hawk 11 © Honda
Honda Hawk 11
Honda Hawk 11 © Honda
Honda Hawk 11
Honda Hawk 11 © Honda

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę