Trwa ładowanie...

Honda pokazała model Hawk 11. To naked z retro owiewką

Na targach w Osace Honda zaprezentowała kolejnego kuzyna modelu Africa Twin. Hawk 11 napędzany jest silnikiem kultowego turystyka, ale to naked z owiewką inspirowaną motocyklami sportowymi sprzed kilku dekad.

Honda Hawk 11Honda Hawk 11Źródło: Honda
d2p9m8g
d2p9m8g

Nakedy należą do najpopularniejszych rodzajów motocykli, panuje moda na styl retro, a silnik modelu Africa Twin montowany jest w kolejnych modelach – gdy połączymy te części układanki otrzymujemy Hondę Hawk 11. To już czwarty model japońskiej marki z dużą dwucylindrową rzędówką. Ostatnio Honda zaczęła mocno ją eksploatować.

Silnik znany przede wszystkim z modelu Africa Twin (i dający mu nazwę) w ostatnim czasie trafił też do cruisera CMX1100 Rebel i szosowego turystyka NT1100. Kolejnym modelem jest retro naked Hawk 11. Jak widać w tej klasie Honda lubi się inspirować stylistyką sprzed lat, choć nowy model jest zupełnie inny niż np. CB650R.

Honda Hawk 11 Honda
Honda Hawk 11Źródło: Honda

W przypadku nowego nakeda Hondy nazwa nawiązuje do modeli Hawk z lat 70. i 80., ale stylistycznie już nie czerpie z nich tak dużych inspiracji. Przede wszystkim nie jest to naked pozbawiony jakichkolwiek owiewek. Hawk 11 ma sporą osłonę na wysokości okrągłego przedniego reflektora, która nawiązuje do klasycznym motocykli sportowych (trochę przypominająca tę z jeszcze mocniej zabudowanej MV Agusty Superveloce). Ciekawym akcentem są też lusterka umieszczone poniżej kierownicy.

d2p9m8g

O stronie technicznej Hondy Hawk 11 nie wiadomo jeszcze zbyt wiele. Oczywiście będzie ona napędzana znanym dobrze dwucylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 1084 cm3. Nie wiadomo jednak, czy będzie ona miała standardową moc 102 KM, czy może mniejszą, jak w Rebelu, a może wręcz odwrotnie? Może bardziej sportowy model zaoferuje więcej, nawet kosztem przebiegu momentu obrotowego?

Honda Hawk 11 Honda
Honda Hawk 11Źródło: Honda

Nie podano też informacji, czy Hawk 11 będzie oferowany tylko z manualną przekładnią, czy może też dostanie opcję dwusprzęgłowego automatu. Wersja ze skrzynią DCT wydaje się całkiem prawdopodobna, gdyż wszystkie trzy pozostałe modele z tym silnikiem mają taką.

Można przy tym liczyć, że Honda Hawk 11 nie będzie przesadnie droga. W końcu jest bardziej goła niż Africa Twin, będzie miała prostsze zawieszenie, a o tym, jakiej klasy będzie to motocykl, może też świadczyć tradycyjny monochromatyczny okrągły wyświetlacz LCD, a nie kolorowy ekran jak w modelu turystycznym.

Honda Hawk 11 Honda
Honda Hawk 11Źródło: Honda
Honda Hawk 11 Honda
Honda Hawk 11Źródło: Honda
Honda Hawk 11 Honda
Honda Hawk 11Źródło: Honda
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2p9m8g
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2p9m8g
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj