Honda CB500F – cena, dane techniczne, informacje

Honda CB500F to średniej klasy naked na prawo jazdy kategorii A2. Jest to zatem ciekawa propozycja dla początkujących motocyklistów, którzy szukają pierwszej maszyny do miasta.

Honda CB500FHonda CB500F
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Honda
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Prawo jazdy kategorii A2 można uzyskać w wieku 18 lat, a dodatkowo daje możliwość już po dwóch latach zdawania na kategorię A (mając doświadczenie w jeździe na słabszych motocyklach, nie trzeba czekać, aż się ukończy 24 lata). Ograniczeniem w tym przypadku jest moc pojazdu, która - według przepisów - może wynosić maksymalnie 35 kW, czyli 47,6 KM. Na rynku dostępnych jest sporo motocykli, które mogą być zarejestrowane w wersji zdławionej na kategorię A2. Są też tańsze modele, które od razu zostały stworzone pod te przepisy i takim motocyklem jest właśnie Honda CB500F.

Japoński naked napędzany jest dwucylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności 471 cm3. Jego maksymalna moc to właśnie 47,6 KM osiągane przy 8600 obr./min., natomiast maksymalny moment obrotowy wynosi 43 Nm przy 6500 obr./min. Przy czym zbiornik paliwa jest dość duży i mieści 17,1 l, co zapewnia Hondzie CB500F spory zasięg (podawane przez producenta zużycie paliwa to 3,5 l/100 km).

Honda CB500F
Honda CB500F © Materiały prasowe | Honda

Honda CB500F to typowo wyglądający miejski naked, który mierzy 2080 mm długości 790 mm szerokości i 1060 mm wysokości. Motocykl ten ma stalową ramę i waży 189 kg, a siedzenie kierowcy znajduje się na wysokości 789 mm. Z przodu ma oponę w popularnym rozmiarze 120/70ZR, natomiast z tyłu nieco węższą od większych modeli, czyli 160/60ZR. Mniejsza moc oznacza też, że z przodu zastosowano pojedynczą tarczę hamulcową o średnicy 320 mm z dwutłoczkowym zaciskiem, a z tyłu 240 mm z jednotłoczkowym zaciskiem. Zarówno przednie, jak i tylne zawieszenie ma regulację napięcia wstępnego.

Honda CB500F kosztuje 27 700 zł i w wersji na 2021 r. oferowana jest w czterech kolorach – czerwonym, czarnym, niebieskim i żółtym.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła