Hero zbliża się do 100 mln sprzedanych motocykli

Indyjska marka Hero to jeden z największych producentów motocykli na świecie. Firma ta zbliża to liczby 100 mln sprzedanych egzemplarzy. Wszystko dzięki popularności na rodzimym rynku.

Hero Xtreme 200SHero Xtreme 200S
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Hero
Szymon Jasina

Jacy są najpopularniejsi producenci motocykli na świecie? Na to pytanie wiele osób zapewne odpowiedziałby, że są to japońskie marki, które od lat sprzedają się świetnie nie tylko na swoim rodzimym rynku, ale też w innych azjatyckich krajach, Europie i Ameryce. I tak jest, ale w grupie tej trzeba wymienić jeszcze jedną firmę. Jest to indyjska marka Hero (związana przez lata z Hondą), która właśnie szykuje się do świętowania 100 mln sprzedanych jednośladów.

Indie to ogromny rynek motoryzacyjny, który w dodatku zdominowany jest przez jednoślady. Nie powinno zatem dziwić, że niedawno Bajaj został najbardziej wartościową firmą motocyklową na świecie. Teraz natomiast wrażenie robi wynik marki Hero, która ma blisko połowę indyjskiego rynku jednośladów (ale też planuje rozwój w takich regionach jak Europa). Firma ta ogłosiła, że zbliża się do 100 mln sprzedanych motocykli, co czyni ją jedną z najpopularniejszych na świecie.

Hero MotoCorp (wcześniej jako Hero Honda) istnieje od 19 stycznia 1984 r., czyli firma ta właśnie obchodziła swoje 37. urodziny. Przez te lata rozwijała się na rynku indyjskim, ale teraz motocykle Hero sprzedawane są na wielu rynkach Ameryki Łacińskiej, Afryki czy Azji, gdzie również chętnie kupowane są tanie i proste jednoślady z mniejszymi silnikami. Choć to właśnie sprzedaż na takich rynkach pozwala osiągać tak imponujące liczby, to Hero ma też inne ambitne plany.

Hero Glamour Blaze
Hero Glamour Blaze © Materiały prasowe | Hero

Indyjska firma planuje w Europie opracować motocykl elektryczny. Co więcej, wejście na wymagające rynki Starego Kontynentu i Ameryki Północnej będzie wymagało stworzenia wielu zupełnie innych maszyn niż te, które sprzedają się w kraju. Kolejnym ciekawym projektem jest umowa z Harleyem Davidsonem, który wycofał się z Indii. Teraz Hero przejęło salony amerykańskiej marki, ale na tym nie koniec. Ma też produkować motocykle (mniejsze od tych z USA), które będą w Indiach sprzedawane z logo Harleya-Davidsona.

Jak widać Hero nie tylko nie zwalnia, a dopiero nabiera tempa. W ten sposób sprzedaż następnych 100 mln jednośladów może nastąpić szybciej niż przez kolejne 37 lat.

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀