Peugeot, na genewskich targach samochodowych pokazał najnowszy swój model oznaczony, jako 3008. Auto jest pomysłem Francuzów na przyszłość aut typu crossover.
3008-ka nawiązuje do wszystkich istniejących kategorii samochodów - ma trochę z SUVa, z jednobryłowca i trochę z hatchbacka. Powstały w wyniku tej krzyżówki samochód bierze ze źródeł to co najlepsze i dodając kilka zupełnie nowych technologii, które pozwalają na połączenie cech uważanych często za przeciwstawne.
Pasażerowie mają do dyspozycji przestronną kabinę, gdzie każdy znajdzie wystarczającą ilość miejsca. Dla większej jasności i lepszej widoczności, samochód może zostać wyposażony w szeroki szklany dach o powierzchni 1,60 m2.
* WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII * Wnętrze przestrzeni bagażowej może być do woli przekształcane, dzięki trzem pozycjom podłogi i składanym oparciom tylnych siedzeń. Kiedy siedzenia są złożone, również przednie, otrzymamy idealnie płaską podłogę, od bagażnika aż po deskę rozdzielczą. Pojemność przestrzeni bagażowej zmienia się od 512 l do 1 604 l. Samochód może również otrzymać dodatkowe wyposażenie - system head-up display, Distance Alert (pozwalający na przestrzeganie odpowiedniego odstępu między pojazdami w zależności od prędkości), wspomaganie przy ruszaniu na wzniesieniu.
Połączony z dwoma silnikami (1,6 l THP i nowym 2,0 l HDi FAP), system Dynamic Rolling Control, znajdujący się na tylnym zawieszeniu, redukuje wahania wokół osi wzdłużnej zachowując jednocześnie optymalny komfort amortyzacji. Kolejna innowacja, to system Grip Control. W jego skład wchodzi zarówno system antypoślizowegy oraz opony Mud & Snow. dzięki temu auto powinno poradzić sobie nawet w stosunkowo trudnym terenie. Kierowca ma do dyspozycji pokrętło, za pomocą którego może ustawić jeden z pięciu trybów : Standard, Śnieg, Każda droga, Piasek i ESP off.
* WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII * Pod maską auta znajdzie się aż sześć silników. Zarówno benzynowych (1,6 l VTi i THP rozwijane we współpracy z BMW Group), jak i silniki Diesla (1,6 l i 2,0 l HDi połączone z filtrem cząstek stałych). W najbardziej ekologicznej wersji zanotowano zużycie paliwa w granicach 4,9 l / 100 km. Gamę silników otwiera motor 1,6 l HDi FAP (110 KM, 240 Nm), kolejna jednostka to 2,0 l HDi FAP (150 KM, 340 Nm). Oba diesle można połączyć zarówno z manualną jak i automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Silniki benzynowe jakie znajda się pod maską 3008 to 1,6 l VTi (120 KM, 160 Nm), 1,6 l THP (150 KM, 240 Nm).