Trwa ładowanie...

Genewa 2009: Francuski pomysł na crossovera

Genewa 2009: Francuski pomysł na crossovera
d258bat
d258bat

Peugeot, na genewskich targach samochodowych pokazał najnowszy swój model oznaczony, jako 3008. Auto jest pomysłem Francuzów na przyszłość aut typu crossover.

3008-ka nawiązuje do wszystkich istniejących kategorii samochodów - ma trochę z SUVa, z jednobryłowca i trochę z hatchbacka. Powstały w wyniku tej krzyżówki samochód bierze ze źródeł to co najlepsze i dodając kilka zupełnie nowych technologii, które pozwalają na połączenie cech uważanych często za przeciwstawne.

(fot. Jakub Wielicki)
Źródło: (fot. Jakub Wielicki)

Pasażerowie mają do dyspozycji przestronną kabinę, gdzie każdy znajdzie wystarczającą ilość miejsca. Dla większej jasności i lepszej widoczności, samochód może zostać wyposażony w szeroki szklany dach o powierzchni 1,60 m2.

d258bat

* WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII * Wnętrze przestrzeni bagażowej może być do woli przekształcane, dzięki trzem pozycjom podłogi i składanym oparciom tylnych siedzeń. Kiedy siedzenia są złożone, również przednie, otrzymamy idealnie płaską podłogę, od bagażnika aż po deskę rozdzielczą. Pojemność przestrzeni bagażowej zmienia się od 512 l do 1 604 l. Samochód może również otrzymać dodatkowe wyposażenie - system head-up display, Distance Alert (pozwalający na przestrzeganie odpowiedniego odstępu między pojazdami w zależności od prędkości), wspomaganie przy ruszaniu na wzniesieniu.

(fot. Jakub Wielicki)
Źródło: (fot. Jakub Wielicki)

Połączony z dwoma silnikami (1,6 l THP i nowym 2,0 l HDi FAP), system Dynamic Rolling Control, znajdujący się na tylnym zawieszeniu, redukuje wahania wokół osi wzdłużnej zachowując jednocześnie optymalny komfort amortyzacji. Kolejna innowacja, to system Grip Control. W jego skład wchodzi zarówno system antypoślizowegy oraz opony Mud & Snow. dzięki temu auto powinno poradzić sobie nawet w stosunkowo trudnym terenie. Kierowca ma do dyspozycji pokrętło, za pomocą którego może ustawić jeden z pięciu trybów : Standard, Śnieg, Każda droga, Piasek i ESP off.

* WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII * Pod maską auta znajdzie się aż sześć silników. Zarówno benzynowych (1,6 l VTi i THP rozwijane we współpracy z BMW Group), jak i silniki Diesla (1,6 l i 2,0 l HDi połączone z filtrem cząstek stałych). W najbardziej ekologicznej wersji zanotowano zużycie paliwa w granicach 4,9 l / 100 km. Gamę silników otwiera motor 1,6 l HDi FAP (110 KM, 240 Nm), kolejna jednostka to 2,0 l HDi FAP (150 KM, 340 Nm). Oba diesle można połączyć zarówno z manualną jak i automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Silniki benzynowe jakie znajda się pod maską 3008 to 1,6 l VTi (120 KM, 160 Nm), 1,6 l THP (150 KM, 240 Nm).

d258bat
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d258bat
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj