Genewa 2009: Francuski pomysł na crossovera

Obraz

Peugeot, na genewskich targach samochodowych pokazał najnowszy swój model oznaczony, jako 3008. Auto jest pomysłem Francuzów na przyszłość aut typu crossover.

3008-ka nawiązuje do wszystkich istniejących kategorii samochodów - ma trochę z SUVa, z jednobryłowca i trochę z hatchbacka. Powstały w wyniku tej krzyżówki samochód bierze ze źródeł to co najlepsze i dodając kilka zupełnie nowych technologii, które pozwalają na połączenie cech uważanych często za przeciwstawne.

Obraz
© (fot. Jakub Wielicki)

Pasażerowie mają do dyspozycji przestronną kabinę, gdzie każdy znajdzie wystarczającą ilość miejsca. Dla większej jasności i lepszej widoczności, samochód może zostać wyposażony w szeroki szklany dach o powierzchni 1,60 m2.

* WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII * Wnętrze przestrzeni bagażowej może być do woli przekształcane, dzięki trzem pozycjom podłogi i składanym oparciom tylnych siedzeń. Kiedy siedzenia są złożone, również przednie, otrzymamy idealnie płaską podłogę, od bagażnika aż po deskę rozdzielczą. Pojemność przestrzeni bagażowej zmienia się od 512 l do 1 604 l. Samochód może również otrzymać dodatkowe wyposażenie - system head-up display, Distance Alert (pozwalający na przestrzeganie odpowiedniego odstępu między pojazdami w zależności od prędkości), wspomaganie przy ruszaniu na wzniesieniu.

Obraz
© (fot. Jakub Wielicki)

Połączony z dwoma silnikami (1,6 l THP i nowym 2,0 l HDi FAP), system Dynamic Rolling Control, znajdujący się na tylnym zawieszeniu, redukuje wahania wokół osi wzdłużnej zachowując jednocześnie optymalny komfort amortyzacji. Kolejna innowacja, to system Grip Control. W jego skład wchodzi zarówno system antypoślizowegy oraz opony Mud & Snow. dzięki temu auto powinno poradzić sobie nawet w stosunkowo trudnym terenie. Kierowca ma do dyspozycji pokrętło, za pomocą którego może ustawić jeden z pięciu trybów : Standard, Śnieg, Każda droga, Piasek i ESP off.

* WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII * Pod maską auta znajdzie się aż sześć silników. Zarówno benzynowych (1,6 l VTi i THP rozwijane we współpracy z BMW Group), jak i silniki Diesla (1,6 l i 2,0 l HDi połączone z filtrem cząstek stałych). W najbardziej ekologicznej wersji zanotowano zużycie paliwa w granicach 4,9 l / 100 km. Gamę silników otwiera motor 1,6 l HDi FAP (110 KM, 240 Nm), kolejna jednostka to 2,0 l HDi FAP (150 KM, 340 Nm). Oba diesle można połączyć zarówno z manualną jak i automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Silniki benzynowe jakie znajda się pod maską 3008 to 1,6 l VTi (120 KM, 160 Nm), 1,6 l THP (150 KM, 240 Nm).

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła