Genewa 2009: Francuski pomysł na crossovera

Obraz

Peugeot, na genewskich targach samochodowych pokazał najnowszy swój model oznaczony, jako 3008. Auto jest pomysłem Francuzów na przyszłość aut typu crossover.

3008-ka nawiązuje do wszystkich istniejących kategorii samochodów - ma trochę z SUVa, z jednobryłowca i trochę z hatchbacka. Powstały w wyniku tej krzyżówki samochód bierze ze źródeł to co najlepsze i dodając kilka zupełnie nowych technologii, które pozwalają na połączenie cech uważanych często za przeciwstawne.

Obraz
© (fot. Jakub Wielicki)

Pasażerowie mają do dyspozycji przestronną kabinę, gdzie każdy znajdzie wystarczającą ilość miejsca. Dla większej jasności i lepszej widoczności, samochód może zostać wyposażony w szeroki szklany dach o powierzchni 1,60 m2.

* WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII * Wnętrze przestrzeni bagażowej może być do woli przekształcane, dzięki trzem pozycjom podłogi i składanym oparciom tylnych siedzeń. Kiedy siedzenia są złożone, również przednie, otrzymamy idealnie płaską podłogę, od bagażnika aż po deskę rozdzielczą. Pojemność przestrzeni bagażowej zmienia się od 512 l do 1 604 l. Samochód może również otrzymać dodatkowe wyposażenie - system head-up display, Distance Alert (pozwalający na przestrzeganie odpowiedniego odstępu między pojazdami w zależności od prędkości), wspomaganie przy ruszaniu na wzniesieniu.

Obraz
© (fot. Jakub Wielicki)

Połączony z dwoma silnikami (1,6 l THP i nowym 2,0 l HDi FAP), system Dynamic Rolling Control, znajdujący się na tylnym zawieszeniu, redukuje wahania wokół osi wzdłużnej zachowując jednocześnie optymalny komfort amortyzacji. Kolejna innowacja, to system Grip Control. W jego skład wchodzi zarówno system antypoślizowegy oraz opony Mud & Snow. dzięki temu auto powinno poradzić sobie nawet w stosunkowo trudnym terenie. Kierowca ma do dyspozycji pokrętło, za pomocą którego może ustawić jeden z pięciu trybów : Standard, Śnieg, Każda droga, Piasek i ESP off.

* WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII * Pod maską auta znajdzie się aż sześć silników. Zarówno benzynowych (1,6 l VTi i THP rozwijane we współpracy z BMW Group), jak i silniki Diesla (1,6 l i 2,0 l HDi połączone z filtrem cząstek stałych). W najbardziej ekologicznej wersji zanotowano zużycie paliwa w granicach 4,9 l / 100 km. Gamę silników otwiera motor 1,6 l HDi FAP (110 KM, 240 Nm), kolejna jednostka to 2,0 l HDi FAP (150 KM, 340 Nm). Oba diesle można połączyć zarówno z manualną jak i automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Silniki benzynowe jakie znajda się pod maską 3008 to 1,6 l VTi (120 KM, 160 Nm), 1,6 l THP (150 KM, 240 Nm).

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟