Peugeot 5008 to nowy kompaktowy monospace francuskiego producenta, który ma pojawić się na rynku już na początku przyszłego roku.
Pojazd ma długości 4,53 m i wysokości 1,64 m, dzięki temu wewnątrz zmieści się pięciu lub siedmiu pasażerów. Pomimo sporych rozmiarów samochód został dynamicznie zaprojektowany i nie sprawia wrażenia ociężałego. Duża przeszklona powierzchnia zdaje się otaczać cały samochód bez żadnych przerw, co wynika ze specyficznego kroju dużej tylnej bocznej szybki, łączącej się z tylną szybą. Wraz ze szklanym dachem szyby w 5008 to prawie 6 m kw.
Najbardziej charakterystyczną częścią nadwozia samochodu są jednak tylne światła. Dzieje się tak nie tylko z powodu ich kształtu, ale również technologii. Zamiast popularnej technologii LED, Francuzi wykorzystali tu światłowody.
* WIĘCEJ ZDJĘĆ PEUGEOTA 5008 ZNAJDZIESZ TUTAJ * Bagażnik modelu 5008 jest dzięki prostokątnemu kształtowi bardzo ustawny. Jest również obszerny, w zależności od pozycji przesuwanych foteli, ma pojemność od 580 do 680 litrów. Kiedy wykorzystana jest przestrzeń po dach, pojemność ta dochodzi nawet do 1,2 tys. l. Jednak gdy złożymy oparcia foteli auto ma ponad 2,5 tys litrów przestrzeni bagażowej.
5008 zostanie wyposażony w wyświetlacz Head Up Display, identyczny jak w modelu 3008. Pokazywane na nim są podstawowe informacje, jak prędkość, ogranicznik i regulator prędkości i oraz Alert Bezpiecznej Odległości. Umieszczony z przodu auta radar mierzy w sekundach czas dzielący pojazd od pojazdu poprzedzającego i przekazuje informację na wyświetlaczu na wprost oczu. Wyposażenie to jest nieintruzyjne, gdyż kierowca nadal panuje nad swoim pojazdem.
Nowy Peugeot jest seryjnie w ESP, 6 poduszek powietrznych, elektryczny automatyczny hamulec postojowy z funkcją hill holder, czujniki zapięcia pasów na wszystkich miejscach oraz czujnik niskiego ciśnienia w oponach. Pojazd został wyposażony również w poduszkę chroniącą głowy pasażerów. Jak zapewniają Francuzi, ich inżynierowie chcieli by ten spory samochód zachowywał się na drodze niczym sedan. Jednym z rozwiązań mają być specjalnie opracowane dla samochodu opony w rozmiarach 16 i 17 cala. W ofercie znajdą się również 18-calowe koła. Te z kolei trafia do aut z najmocniejszymi silnikami.
W momencie wejścia modelu 5008 na rynek, zostanie zaproponowanych sześć jednostek napędowych. Pośród nich znajdą się dwa motory benzynowe: 1.6 l VTi, 120 KM – 7,3l/100 km oraz 1.6 l THP, 156 KM – 7,1l /100 km. Gama zostanie uzupełniona oczywiście o motory wysokoprężne, które będą dostępne w czterech konfiguracjach: 1.6 l HDi FAP, 110 KM – 5,4l/100 km; 1.6 l HDi FAP 110 KM – 5,21l/100 km; 2.0 l HDi FAP 150 KM – 5,8l/100 km; 2.0 l HDi FAP 163 KM – 6,8 l/100 km.
Cyfra 5 w nazwie modelu jest ma symbolizować dokonania Peugeota w dziedzinie pojazdów rodzinnych, podwójne zero jest elementem oznaczającym auta wysokie pod względem budowy i miejsca kierowcy, ósemka zaś to generacja, do której samochód należy.
* WIĘCEJ ZDJĘĆ PEUGEOTA 5008 ZNAJDZIESZ TUTAJ * Światowa premiera modelu 5008 nastąpi podczas prezentacji na najbliższym salonie samochodowym we Frankfurcie, natomiast na rynek wejdzie on jesienią 2009 r.
Jakub Wielicki