Dilerzy Forda w całej Europie rozpoczęli przyjmowanie zamówień na Forda Focusa napędzanego silnikiem EcoBoost o pojemności 1,0 litra, będącego w tej chwili najoszczędniejszym samochodem marki Ford z silnikiem benzynowym w historii firmy.
Pierwsze egzemplarze nowego Forda Focusa z silnikami o mocy 100 i 125 KM, produkowane w zakładach Forda w Saarlouis w Niemczech, mogą pochwalić się niskim zużyciem paliwa. Oba silniki spalają odpowiednio 4,8 l/100 km i 5,0 l/100 km.
Dzięki zastosowaniu turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku paliwa 1,0-litrowy silnik EcoBoost uzyskuje moc porównywalną z jednostkami o pojemności 1,6 l. 3-cylindrowy kadłub silnika ma wymiary na tyle niewielkie, że blok mieści się na kartce papieru formatu A4. Ford tłumaczy też, że nowy silnik osiąga maksymalny moment obrotowy równy 170 Nm w zakresie od 1400 obr./min do 4500 obr./min.
Wśród rozwiązań oferowanych pod szyldem ECOnetic dostępnych w wersji z silnikiem 1,0 l EcoBoost znajdują się dodatkowe elementy zmniejszające zużycie paliwa. Jest to między innymi aktywna żaluzja wlotu powietrza zmieniająca ustawienie w zależności od potrzeb i system odzyskiwania energii, która jest wykorzystywana do ładowania akumulatora.
sj