Fiat wycofuje się z diesli. W samochodach osobowych nie będzie ich od 2022 roku
Do producentów, którzy rezygnują z silników Diesla, dołącza koncern Fiat Chrysler Automobiles. Jednostki wysokoprężne znikną z osobowych aut FCA do 2022 r.
Silniki takie jak 1.9 JTD, 2.0 JTD czy 1.6 JTD autorstwa Fiata zyskały przychylne opinie mechaników i były cenione przez kierowców za trwałość. Z tym jednak koniec. Jak informuje "Automotive News Europe", FCA wycofuje się z diesli w samochodach osobowych. Wszystko z powodu malejącego zainteresowania samochodami wysokoprężnymi oraz rosnącymi kosztami modernizacji i projektowania takich jednostek.
1 czerwca 2018 r. FCA ma przedstawić czteroletni plan rezygnacji z diesli. Od 2022 r. w pojazdach osobowych Fiata, Alfy Romeo czy Jeepa nie będzie już wysokoprężnych opcji silnikowych. Na razie koncern nie informuje oficjalnie na temat swoich planów, ale oczywiste jest, że wyrwę w ofercie po wycofaniu diesli Fiat będzie musiał zasypać samochodami o napędzie elektrycznym i hybrydowym.
Krok FCA nie jest zaskoczeniem. W 2017 roku Volvo poinformowało, że nie będzie pracować nad nowymi silnikami wysokoprężnymi dla samochodów osobowych. Na początku stycznia Toyota wycofała ze swojej oferty we Włoszech większość opcji wysokoprężnych. Z diesli zrezygnowało również Porsche.