Elektryczna zamiast spalinowej. Nowa Yamaha NEO’s otwiera kolejny rozdział

Nowa generacja skuterów Yamaha NEO’s z poprzednikami ma wspólne tylko nazwę i przeznaczenie. Teraz jest to elektryczny jednoślad i jeszcze ciekawszej stylistyce, która łączy nowoczesność z pewną dozą wesołości.

Yamaha NEO’sYamaha NEO’s
Źródło zdjęć: © Yamaha | MARCO CAMPELLI
Szymon Jasina

Nowa Yamaha NEO’s to elektryczny odpowiednik modeli z silnikami o pojemności 50 cm3. Jest to więc model typowo miejski. Ma klasyczny kształt małego skutera, ale stylistycznie na pewno wyróżni się na ulicach. Mocno zaokrąglone kształty i podwójne przednie światło mogą się podobać. Całość wygląda nieco futurystycznie, ale też wesoło tworząc obraz przyjaznego środka transportu.

Yamaha NEO’s jest elektrycznym odpowiednikiem "50", a więc motorowerów na kategorię AM (lub jakąkolwiek inną). Napęd może pracować w jednym z dwóch trybów. Standardowy oferuje 2,06 kW (2,8 KM) przy 40 km/h. Natomiast w trybie ekonomicznym maksymalna moc osiągana jest przy 30 km/h i wynosi 1,58 kW (2,15 KM). Dodatkowo prędkość maksymalna jest wtedy ograniczona do 35 km/h, a moc w całym zakresie ograniczona, aby zwiększyć zasięg.

Yamaha NEO’s
Yamaha NEO’s © Yamaha | MARCO CAMPELLI

Ten standardowo jest niewielki i wynosi tylko 37 km. Jak widać jest to jednoślad, który trzeba codziennie ładować, ale na pewno wiele osób nie pokonuje skuterem większych dystansów. Sam akumulator jest wyjmowany i można go naładować w domu za pomocą dołączonej do pojazdu ładowarki (od zera do pełna w 8 h). Dodatkowo pod siedzeniem znajduje się schowek, który może zmieścić kask lub dodatkowy akumulator. Wtedy zasięg wzrasta do 68 km.

Mimo niezbyt mocnego napędu i niedużego zasięgu nie jest to prosty czy podstawowy model. Ma on możliwość połączenia z telefonem i obsługi za pomocą aplikacji MyRide. Yamaha NEO’s wyposażona jest w system bezkluczykowy. Ma też zawieszenie KYB, które w połączeniu z siedziskiem znajdującym się na wysokości 795 ma zapewnić komfort i pewność prowadzenia. Skuter dostępny będzie w dwóch kolorach – białym i czarnym.

Yamaha NEO’s
Yamaha NEO’s © Yamaha | MARCO CAMPELLI
Yamaha NEO’s
Yamaha NEO’s © Yamaha | MARCO CAMPELLI
Yamaha NEO’s
Yamaha NEO’s © Yamaha | MARCO CAMPELLI
Yamaha NEO’s
Yamaha NEO’s © Yamaha | MARCO CAMPELLI
Yamaha NEO’s
Yamaha NEO’s © Yamaha | MARCO CAMPELLI
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne