Dziesięć testów Euro NCAP

None

Obraz

/ 10Audi A6

Obraz
© Euro NCAP

Nowe Audi A6 w oczach ekspertów Euro NCAP znalazło uznanie za adaptacyjne poduszki powietrzne i napinacze pasów bezpieczeństwa. Samochód bardzo dobrze chroni dzieci do 18 miesiąca życia, ale stracił punkty za brak naklejki o możliwości wyłączenia poduszki powietrznej pasażera po zamontowaniu fotelika na przednim fotelu.

tb/

/ 10BMW X3

Obraz
© Euro NCAP

Bawarska nowość co prawda uzyskała pięć gwiazdek, ale nie zachwyca. Mały SUV bryluje tylko pod względem ochrony dzieci i pieszych. Ochrona dorosłych i systemy bezpieczeństwa są według badaczy Euro NCAP na wysokim, lecz nie zachwycającym poziomie.

/ 10Chevrolet Aveo

Obraz
© Euro NCAP

Niewielkie Aveo całkiem dobrze poradziło sobie w laboratoriach Euro NCAP. W kwestii ochrony dorosłych i systemów bezpieczeństwa samochód osiągnął niemalże najwyższy wynik, a w dziedzinie ochrony dzieci nie ma sobie równych wśród przebadanej ostatnio dziesiątki pojazdów.

/ 10Chevrolet Orlando

Obraz
© Euro NCAP

Rodzinne Orlando też wypadło nieźle. Choć samochód zapewnia maksymalny poziom bezpieczeństwa dzieciom do 1,5 roku życia, traci punkty ze względu na słabszą ochronę pieszych.

/ 10Citroen DS5

Obraz
© Euro NCAP

Wśród przebadanej dziesiątki samochodów DS5 jest królem pod względem zastosowanych systemów bezpieczeństwa. Badacze Euro NCAP docenili ESP, a także urządzenie przypominające o konieczności zapinania pasów bezpieczeństwa - również dla pasażerów na tylnej kanapie. Na dobry poziom bezpieczeństwa w nowości Citroena mogą liczyć dorośli pasażerowie auta i dzieci. Gorzej z pieszymi. Spotkanie z DS5 może mieć dla nich przykre konsekwencje.

/ 10Hyundai i40

Obraz
© Euro NCAP

Dzięki standardowemu wyposażaniu tego samochodu w poduszkę powietrzną chroniącą kolana jadących z przodu, koreańskie kombi uzyskało dobry wynik w kategorii ochrony dorosłych. Nieco gorzej jest z dziećmi. O ile w przypadku zderzeń bocznych w i40 jest bezpiecznie, to zderzenie czołowe stwarza dla dzieci pewne zagrożenie.

/ 10Kia Picanto

Obraz
© Euro NCAP

Nowe Picanto - jak na swoje gabaryty - osiągnęło bardzo przyzwoity wynik w dziedzinie ochrony dorosłych pasażerów i dzieci. Można go porównać z rezultatem osiągniętym przez o wiele większe i droższe BMW X3. Małemu koreańczykowi obniżono ocenę za systemy bezpieczeństwa, ponieważ - w przeciwieństwie do wielu swoich konkurentów w tym segmencie - nie posiada seryjnie montowanego systemu kontroli trakcji - ESP.

/ 10Opel Ampera

Obraz
© Euro NCAP

Elektryczny Opel nie zachwyca. W kwestii ochrony dorosłych spora limuzyna osiągnęła wynik gorszy od miejskiego Picanto. Podobnie jest w przypadku dzieci i pieszych. Na pochwały zasługuje jednak, zdaniem fachowców z Euro NCAP, zastosowany zestaw systemów podnoszących bezpieczeństwo.

/ 10Volkswagen Golf Cabrio

Obraz
© Euro NCAP

Golf bez stałego dachu pod względem ochrony dorosłych okazał się najlepszy spośród dziesiątki testowanych przez Euro NCAP samochodów. W ścisłej czołówce plasuje się również pod względem ochrony dzieci i pieszych. Nieco słabiej jest w przypadku zastosowanych systemów bezpieczeństwa, ale niemiecki kompakt punkty stracił z dość błahego powodu - brak urządzenia przypominającego o konieczności zapięcia pasów pasażerom tylnej kanapy.

10 / 10Volkswagen Jetta

Obraz
© Euro NCAP

Wynik uzyskany przez Jettę jest niemalże bliźniaczy do tego, który osiągnął Golf.

Euro NCAP przebadało dziesięć samochodów, które niedawno debiutowały lub zadebiutują na europejskim rynku. Kolejność przedstawionych pojazdów była alfabetyczna.

tb/

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka