Ducati Panigale V2 i Streetfighter V2 pierwszymi modelami z nowym silnikiem
Ducati niedawno zaprezentowało nowy silnik V2, chwaląc się tym, że nigdy wcześniej nie zbudowali tak lekkiego dwucylindrowca. Nie musieliśmy długo czekać, aby poznać pierwsze modele, do których trafiła ta jednostka.
Włosi są tak dumni ze swojego nowego silnika, że jego własna premiera była oddzielnie zaznaczona i poprzedziła ona tę motocykli napędzanych nowym V2. Gdy zobaczyliśmy już same jednoślady nie było niespodzianek, ale wiadomo też, że Ducati nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa. Na razie nową jednostkę wykorzystano tylko w jednej specyfikacji. Druga jeszcze czeka na swój czas.
Dwa pierwsze Ducati z nowym V2 to Panigale V2 i Streetfighter V2 - oba dostępne od razu w odmianie standardowej i lżejszej S. Jednak niezależnie od wersji i tego, czy mamy do czynienia z modelem sportowym, czy nakedem, nowy silnik podkreśla to, co Włosi od lat wynoszą na sztandary. Prawdziwie dobrze prowadzący się motocykl powinien być lekki.
I tak nowe Ducati Panigale V2 waży na sucho 179 kg. W przypadku odmiany S jest to poziom 176 kg, co czyni ten motocykl najlżejszym Panigale w historii. Brak owiewek oznacza oczywiście, że Streetfighter V2 jest jeszcze lżejszy, ale różnica jest tu kosmetyczna. Standardowa odmiana to 178 kg, a "eska" 175 kg. Oczywiście wszystko bez płynów. Marka z Borgo Panigale zdążyła już nas przyzwyczaić, że tak podaje masy.
Takie wartości włoskie motocykle zawdzięczają przede wszystkim samemu silnikowi, który waży 54,4 kg. Zarówno w przypadku Panigale, jak i Streetfightera jednostki napędowe cechują te same parametry - 120 KM i 93,3 Nm. Jednak przy okazji premiery nowego silnika V2 Ducati poinformowało, że będzie on też produkowany w konfiguracji 115 KM i 92,1 Nm. Można się domyślać, że przełoży się to na bardziej liniową charakterystykę, a taki motor trafi do nowej Multistrady V2. Na to jednak jeszcze musimy chwilę poczekać.