Ducati Diavel dostał silnik V4 z Multistrady. Teraz jest jeszcze bardziej stylowy

Włosi potrafią stworzyć maszynę, która będzie odwracała wzrok przechodniów. Duże szanse na uzyskanie takiego efektu ma nowa wersja modelu Diavel. Wywodzący się ze słonecznej Italii naked otrzymał silnik V4 wprost z turystycznej Multistrady. Większa moc to nie wszystko.

Ducati Diavel V4 2023Ducati Diavel V4 2023
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ducati
Tomasz Budzik

Jeśli coś robić, to ze stylem – takie hasło musi przyświecać twórcom motocykli marki Ducati. Włosi ponownie podnoszą poprzeczkę, wprowadzając do modelu Diavel nowy silnik. Najwyraźniej firma uznała, że dotychczasowa jednostka – dwucylindrowy silnik o pojemności 1,26 l i mocy 152 lub 159 KM – nie jest wystarczająca dla wszystkich. Dlatego w wersji Diavela na rok 2023 pojawi się jednostka V4 znana z modelu Multistrada.

Silnik o pojemności 1158 cm sześciennych został wyposażony w 4 zawory na cylinder, ma przeciwbieżny wał korbowy, zapłon Twin Pulse i jest chłodzony cieczą. Jednostka oddaje do dyspozycji kierowcy moc 168 KM przy 10 750 obr/min i 126 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego przy 7500 obr/min. Maksymalne parametry nowego silnika występują przy wyższych obrotach, niż miało to miejsce w dotychczasowej wersji jednośladu. To bez wątpienia wpłynie na jego charakter. Sucha waga motocykla wynosi 211 kg – to o 13 kg mniej niż w przypadku poprzednika.

Ducati Diavel V4 2023
Ducati Diavel V4 2023 © Materiały prasowe | Ducati

Wiele wskazuje na to, że Włosi przygotowali swój model do intensywniejszego wykorzystywania na drodze. Diavel w wersji na 2023 r. otrzymał hamulce Brembo Stylema, które już wcześniej obecne były w bardziej sportowym modelu Streetfighter V4. Jest też adaptacyjne zawieszenie. Siedzisko osadzono na wysokości 790 mm. Dotychczas w Diavelu było to 780 mm, a w odmianie XDiavel 755 mm.

Jak przyzwyczaiła nas marka Ducati, nie brakuje tu też zaawansowanej elektroniki. Odpowiednie czujniki na bieżąco analizują wszystkie ważne parametry pracy maszyny i jej położenia. Kierowca może zaś wybrać jeden z czterech dostępnych trybów jazdy: Sport, Touring, Urban (moc ograniczona do 115 KM) oraz Wet. Ten ostatni jest nowością i ma wspomagać kierowcę w czasie, gdy na drodze nie ma co liczyć na dobrą przyczepność. Włosi oferują też nową wersję systemu kontroli trakcji z czterema ustawieniami trybu działania, ABS działający także wtedy, gdy hamowanie następuje w zakręcie czy nową wersję systemu zapobiegającego podrywaniu przedniego koła podczas przyspieszania.

Nowy Diavel to maszyna, która z pewnością potrafi zrobić wrażenie. Pierwsze motocykle mają trafić do klientów wiosną.

Ducati Diavel V4 2023
Ducati Diavel V4 2023 © Materiały prasowe | Ducati
Ducati Diavel V4 2023
Ducati Diavel V4 2023 © Materiały prasowe | Ducati
Ducati Diavel V4 2023
Ducati Diavel V4 2023 © Materiały prasowe | Ducati
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła