Debiutuje Yamaha R7. To sportowiec, na którego czekaliśmy

Po miesiącach plotek wreszcie się doczekaliśmy. Yamaha zaprezentowała swój nowy sportowy model klasy średniej. R7 nie przyprawia o zawrót głowy mocą, ale została stworzona z myślą o zabawie na torze.

Yamaha R7Yamaha R7
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Yamaha
Szymon Jasina

Yamaha ma w swojej ofercie topowy model R1, a z drugiej strony skali R125 i R3 dla początkujących adeptów sportowej jazdy. Norma Euro 5 oznacza, że znajdujący się pomiędzy nimi R6 przedawany jest teraz tylko w wersji na tor (bez homologacji drogowej). Nic zatem dziwnego, że fani tej japońskiej marki czekali na następcę, choć zgodnie z przewidywaniami R7 nie do końca nim jest.

Yamaha R7 powstała na bazie nakeda MT-07. Ma nie tylko tę samą ramę co miejski brat, ale też silnik. Jest to dwucylindrowa jednostka o pojemności 689 cm3, której maksymalna moc wynosi 73,4 KM przy 8750 obr./min (w porównaniu do 118,4 KM przy 14 500 obr./min w czterocylindrowym R6). Jednak taka konstrukcja oznacza za to wyższy niż w starym modelu maksymalny moment obrotowy równy 67 Nm przy 6500 obr./min. Jak widać czasy się zmieniają i dziś to motocykle sportowe powstają na bazie nakedów, a nie odwrotnie, jak to miało miejsce dawniej.

Yamaha R7
Yamaha R7 © Materiały prasowe | Yamaha

Jeśli ktoś obawia się o zatracenie sportowych możliwości, to Yamaha zapewnia, że tak nie jest. R7 wygląda bojowo. Rozbudowane owiewki to klasyka japońskiego sportu. W przypadku silnika nieco zmieniono oprogramowanie ECU i zoptymalizowano kanały dolotowe. O płynną zmianę biegów dba sprzęgło Assist & Slipper.

Oczywiście kluczowe na torze będzie sportowe zawieszenie. W przypadku Yamahy R7 jest to nowy widelec upside-down KYB 41 mm. Jest on w pełni regulowany (napięcie wstępne, tłumienie kompresji i odbicia), dzięki czemu można dostosować jego pracę do jazdy po torze lub krętych publicznych drogach. Widelec zamontowano pod kątem 23,7 stopnia z wyprzedzeniem 90 mm. Na prowadzenie wpływać też będzie wyrównany rozkład masy (51 proc. z przodu i 49 proc. z tyłu). Sportową charakterystykę ma również tylny amortyzator z pełną regulacją.

Yamaha R7
Yamaha R7 © Materiały prasowe | Yamaha

Yamaha R7 od MT-07 odróżnia się pozycją zajmowaną na maszynie. Kanapa jest węższa przy udach i szersza z tyłu, co daje swobodę ruchów. Na siedzisko pasażera można dokupić opcjonalną nakładkę. Sportowy charakter podkreśla kierownica tylu clip on, natomiast umiejscowienie podnóżków ułatwia schowanie się za owiewką.

Yamaha zadbała o to, aby model R7 był zwinny i lekki – waży 188 kg. To, mimo sporo mniejszej mocy niż w R6, ma uczynić z nowej maszyny dobrą zabawkę do sportowej jazdy i na tor. Yamaha R7 oferowana będzie w dwóch wersjach kolorystycznych – niebieskiej i czarnej. Do sprzedaży trafi w październiku 2021 r. Cena jeszcze nie została podana.

Yamaha R7
Yamaha R7 © Materiały prasowe | Yamaha
Yamaha R7
Yamaha R7 © Materiały prasowe | Yamaha

Wybrane dla Ciebie

Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury