Debiutuje Yamaha R7. To sportowiec, na którego czekaliśmy

Po miesiącach plotek wreszcie się doczekaliśmy. Yamaha zaprezentowała swój nowy sportowy model klasy średniej. R7 nie przyprawia o zawrót głowy mocą, ale została stworzona z myślą o zabawie na torze.

Yamaha R7Yamaha R7
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Yamaha
Szymon Jasina

Yamaha ma w swojej ofercie topowy model R1, a z drugiej strony skali R125 i R3 dla początkujących adeptów sportowej jazdy. Norma Euro 5 oznacza, że znajdujący się pomiędzy nimi R6 przedawany jest teraz tylko w wersji na tor (bez homologacji drogowej). Nic zatem dziwnego, że fani tej japońskiej marki czekali na następcę, choć zgodnie z przewidywaniami R7 nie do końca nim jest.

Yamaha R7 powstała na bazie nakeda MT-07. Ma nie tylko tę samą ramę co miejski brat, ale też silnik. Jest to dwucylindrowa jednostka o pojemności 689 cm3, której maksymalna moc wynosi 73,4 KM przy 8750 obr./min (w porównaniu do 118,4 KM przy 14 500 obr./min w czterocylindrowym R6). Jednak taka konstrukcja oznacza za to wyższy niż w starym modelu maksymalny moment obrotowy równy 67 Nm przy 6500 obr./min. Jak widać czasy się zmieniają i dziś to motocykle sportowe powstają na bazie nakedów, a nie odwrotnie, jak to miało miejsce dawniej.

Yamaha R7
Yamaha R7 © Materiały prasowe | Yamaha

Jeśli ktoś obawia się o zatracenie sportowych możliwości, to Yamaha zapewnia, że tak nie jest. R7 wygląda bojowo. Rozbudowane owiewki to klasyka japońskiego sportu. W przypadku silnika nieco zmieniono oprogramowanie ECU i zoptymalizowano kanały dolotowe. O płynną zmianę biegów dba sprzęgło Assist & Slipper.

Oczywiście kluczowe na torze będzie sportowe zawieszenie. W przypadku Yamahy R7 jest to nowy widelec upside-down KYB 41 mm. Jest on w pełni regulowany (napięcie wstępne, tłumienie kompresji i odbicia), dzięki czemu można dostosować jego pracę do jazdy po torze lub krętych publicznych drogach. Widelec zamontowano pod kątem 23,7 stopnia z wyprzedzeniem 90 mm. Na prowadzenie wpływać też będzie wyrównany rozkład masy (51 proc. z przodu i 49 proc. z tyłu). Sportową charakterystykę ma również tylny amortyzator z pełną regulacją.

Yamaha R7
Yamaha R7 © Materiały prasowe | Yamaha

Yamaha R7 od MT-07 odróżnia się pozycją zajmowaną na maszynie. Kanapa jest węższa przy udach i szersza z tyłu, co daje swobodę ruchów. Na siedzisko pasażera można dokupić opcjonalną nakładkę. Sportowy charakter podkreśla kierownica tylu clip on, natomiast umiejscowienie podnóżków ułatwia schowanie się za owiewką.

Yamaha zadbała o to, aby model R7 był zwinny i lekki – waży 188 kg. To, mimo sporo mniejszej mocy niż w R6, ma uczynić z nowej maszyny dobrą zabawkę do sportowej jazdy i na tor. Yamaha R7 oferowana będzie w dwóch wersjach kolorystycznych – niebieskiej i czarnej. Do sprzedaży trafi w październiku 2021 r. Cena jeszcze nie została podana.

Yamaha R7
Yamaha R7 © Materiały prasowe | Yamaha
Yamaha R7
Yamaha R7 © Materiały prasowe | Yamaha
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇