Trwa ładowanie...

Debiutuje chińskie CFMoto 800MT. Współpraca zamiast kopiowania

Gdy mówi się o wykorzystaniu przez Chińczyków europejskich lub japońskich projektów motocykli, najczęściej ma się na myśli lepsze lub gorsze podróbki. Jednak jeśli firmy z Kraju Środka chcą zaistnieć poza swoim rodzimym rynkiem, to muszą postawić na współpracę i tak zrobiło CFMoto, które 800MT napędzane jest silnikiem KTM-a 790 Adventure.

CFMoto 800MTCFMoto 800MTŹródło: Materiały prasowe, fot: CFMoto
d4jdngl
d4jdngl

Dopiero co pisaliśmy o kolejnej kopii – tym razem dość nieudolnej podróbce Ducati Panigale – ale nie wszystkie chińskie firmy zajmują się podbieraniem projektów uznanym markom. CFMoto postawiło na współpracę z KTM-em. Już jakiś czas temu pojawił się naked 700CL-X z austriackim silnikiem LC8c. Teraz ta sama jednostka napędowa trafiła do turystyka typu adventure, czyli CFMoto 800MT.

Silnik ten pochodzi z motocykla KTM 790 Adventure, a więc poprzedniej generacji średniego turystycznego modelu austriackiej marki. Konstrukcja ta ma pojemność 799 cm3 i standardowo generuje 95 KM i 88 Nm. W chińskim motocyklu jest nieco słabsza i dostarcza odpowiednio 94 KM i 77 Nm. Wykorzystanie napędu KTM-a oznacza też elektroniczną przepustnicę ride-by-wire czy opcję tempomatu.

Reszta motocykla to już autorska konstrukcja CFMoto. Chińska maszyna np. ma tradycyjny zbiornik paliwa w odróżnieniu od baku w KTM-ie, który dla obniżenia środka ciężkości sięgał na boki maszyny. Jednak bez wątpienia CFMoto 800MT wygląda bojowo i ma wszystko, co potrzebne do długich wypraw. Typowo dla maszyn typu adventure, jest oferowany w dwóch konfiguracjach –drogowej z aluminiowymi felgami i terenowej ze szprychowymi kołami i bardziej offroadowymi oponami.

Jak można było się spodziewać CFMoto 800MT jest nie tak technicznie zaawansowany jak jego europejski odpowiednik. Oznacza to, że w miejsce zawieszenia WP i hamulców Brembo klienci otrzymują elementy KYB i J. Juan, ale z drugiej strony na pokładzie jest też kontrola trakcji Boscha czy system cornering ABS. Chiński motocykl jest również nieco cięższy od KTM-a. Jednak wszystko to rekompensuje niższa cena.

d4jdngl

Oczywiście pytanie, które zadaje wiele osób, dotyczy tego, czy CFMoto 800MT pojawi się w Europie. Chińska marka na pewno ma Stary Kontynent na celowniku, jednak na razie nie są znane plany dotyczące tego motocykla turystycznego. Z jednej strony napędzany jest starszym silnikiem, który nie spełniał normy Euro 5, ale z drugiej jego gorsze parametry mogą wskazywać na modyfikacje, które uczyniły tę konstrukcję bardziej ekologiczną. Na pewno tańsza alternatywa o niezłej jakości, ze sprawdzoną technologią i o atrakcyjnej stylistyce byłaby ciekawą propozycją

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj