Trwa ładowanie...
adventure
+1

Debiutuje chińskie CFMoto 800MT. Współpraca zamiast kopiowania

Gdy mówi się o wykorzystaniu przez Chińczyków europejskich lub japońskich projektów motocykli, najczęściej ma się na myśli lepsze lub gorsze podróbki. Jednak jeśli firmy z Kraju Środka chcą zaistnieć poza swoim rodzimym rynkiem, to muszą postawić na współpracę i tak zrobiło CFMoto, które 800MT napędzane jest silnikiem KTM-a 790 Adventure.

Share
CFMoto 800MT
CFMoto 800MTŹródło: Materiały prasowe, Fot: CFMoto
d448yo7

Dopiero co pisaliśmy o kolejnej kopii – tym razem dość nieudolnej podróbce Ducati Panigale – ale nie wszystkie chińskie firmy zajmują się podbieraniem projektów uznanym markom. CFMoto postawiło na współpracę z KTM-em. Już jakiś czas temu pojawił się naked 700CL-X z austriackim silnikiem LC8c. Teraz ta sama jednostka napędowa trafiła do turystyka typu adventure, czyli CFMoto 800MT.

Silnik ten pochodzi z motocykla KTM 790 Adventure, a więc poprzedniej generacji średniego turystycznego modelu austriackiej marki. Konstrukcja ta ma pojemność 799 cm3 i standardowo generuje 95 KM i 88 Nm. W chińskim motocyklu jest nieco słabsza i dostarcza odpowiednio 94 KM i 77 Nm. Wykorzystanie napędu KTM-a oznacza też elektroniczną przepustnicę ride-by-wire czy opcję tempomatu.

d448yo7

Reszta motocykla to już autorska konstrukcja CFMoto. Chińska maszyna np. ma tradycyjny zbiornik paliwa w odróżnieniu od baku w KTM-ie, który dla obniżenia środka ciężkości sięgał na boki maszyny. Jednak bez wątpienia CFMoto 800MT wygląda bojowo i ma wszystko, co potrzebne do długich wypraw. Typowo dla maszyn typu adventure, jest oferowany w dwóch konfiguracjach –drogowej z aluminiowymi felgami i terenowej ze szprychowymi kołami i bardziej offroadowymi oponami.

Jak można było się spodziewać CFMoto 800MT jest nie tak technicznie zaawansowany jak jego europejski odpowiednik. Oznacza to, że w miejsce zawieszenia WP i hamulców Brembo klienci otrzymują elementy KYB i J. Juan, ale z drugiej strony na pokładzie jest też kontrola trakcji Boscha czy system cornering ABS. Chiński motocykl jest również nieco cięższy od KTM-a. Jednak wszystko to rekompensuje niższa cena.

Oczywiście pytanie, które zadaje wiele osób, dotyczy tego, czy CFMoto 800MT pojawi się w Europie. Chińska marka na pewno ma Stary Kontynent na celowniku, jednak na razie nie są znane plany dotyczące tego motocykla turystycznego. Z jednej strony napędzany jest starszym silnikiem, który nie spełniał normy Euro 5, ale z drugiej jego gorsze parametry mogą wskazywać na modyfikacje, które uczyniły tę konstrukcję bardziej ekologiczną. Na pewno tańsza alternatywa o niezłej jakości, ze sprawdzoną technologią i o atrakcyjnej stylistyce byłaby ciekawą propozycją

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d448yo7

Podziel się opinią

Share
d448yo7
d448yo7
Więcej tematów